חדשות חוץמבזקים

התגובה שסיבכה את אילון מאסק והובילה לחרם מפרסמים בפלטפורמת X

המיליארדר והבעלים של חברת X (טוויטר לשעבר), אילון מאסק הצליח להרגיז השבוע לא מעט אנשים זאת לאחר שהביע תמיכה בציוץ התומך באנטישמיות.

שחקן העבר האמרקאי צ'ארלי ובר, שמוכר מתפקידו כבן ווילקנסון בסדרה "באפי ציידת הערפדים", הוא תומך נלהב של ישראל, שמאז שפרצה המלחמה הוא מפיץ ברשת החברתית X פוסטים תומכים בישראל ופעולות צה"ל ברצועת עזה. לפני מספר ימים הוא שתף סרטון וכתב: "לפחדנים המסתתרים מאחורי האנונימיות של האינטרנט ומפרסמים "היטלר צדק": יש לך משהו שאתה רוצה להגיד? למה אתה לא אומר את זה בפנים שלנו…"

אחד הגולשים הפנה אשמה כלפי היהודים המבוססת על "תיאוריית קונספירציה" אנטי-יהודית וכתב: "בסדר. קהילות יהודיות דוחפות לשנאה כלפי המערב הלבן, אותה שנאה שהם טוענים שמופנית כלפיהם. לא אכפת לי מהאוכלוסייה היהודית המערבית, שמגלה שמיעוטים לא ממש אוהבים אותה יותר מידי. אתה רוצה שיגידו אמת בפנים שלך, הנה היא." מאסק כתב בתגובה: "אמרת אמת לאמיתה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הציוץ הזה שזכה ליותר מ-7 מיליון צפיות הצליח להכעיס רבים מאוד ואפילו בבית הלבן התייחסו לדבריו של מאסק בזעם: "זה בלתי מתקבל על הדעת לחזור על השקר הנורא… חודש לאחר היום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה", אמר דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס בהתייחסו לתקפת חמאס-דאעש ב-7 באוקטובר וכינה את זאת "קידום מתועב של שנאה אנטישמית וגזענית". הוא הוסיף, "אנחנו מגנים את הקידום המתועב הזה של שנאה אנטישמית וגזענית באופן החזק ביותר אשר נוגד את ערכי הליבה שלנו כאמריקאים. לכולנו יש אחריות לקרב אנשים נגד שנאה, וחובה לדבר נגד כל מי שתוקף את כבודם של אחינו האמריקאים וכאלה שפוגעים בבטיחות הקהילות שלנו".

פגישת נתניהו- מאסק
בני הזוג נתניהו בפגישה עם אילון מאסק. צילום: אבי אוחיון, לע״מ

בעקבות התמיכה שלו בציוץ האנטישמי הוא "זכה" לחרם מצד ממשלות וחברות ענק ברחבי העולם. הענקית IBM החליטה אתמול לאסור את כל המודעות שלה ב-X, החברה הגדולה בעולם, אפל, פרסמה שגם היא החלטה לאסור את כל המודעות שלה בפלטפורמת X, האיחוד האירופי ביקש מכל שירותי ההנהלה של האיחוד האירופי להפסיק להציג מודעות ב-X, Gilead Sciences הפסיקה לפרסם ברשת של מאסק וגם חברת הענק אדובי הצטרפה לחרם על המודעות בפלטפורמת X.

החברות טענו בהודעתן בין היתר כי אמירתו של אילון מאסק נחשבת לאנטישמיות, שפלטפורמת X מאפשרת למנויים להעלות קליפים ופרסומים פרו-נאציים, פשיסטים ואנטי-יהודיים ולקדם מודעות עם מידע שקרי ומוטעה.

לאחר שראה מאסק שהעניינים יוצאים משליטה הגיב: "כפי שאמרתי מוקדם יותר השבוע, אמירות כמו "דה-קולוניזציה", "מהנהר לים" ודברי לשון הרע דומים המרמזים בהכרח על רצח עם, כמו גם קריאות ברורות לאלימות קיצונית, נוגדות את תנאי השירות שלנו ויגרמו להשעיה."

Back to top button