העולם הערבימבזקים

הצבא הירדני מעבה את כוחותיו לאורך הגבול עם ישראל, נצפו טנקים ונגמ"שים

בשעות האחרונות (שבת) מתרבים הדיווחים ברשתות החברתיות הכוללים תיעודים של עיבוי כוחות קרקע של הצבא הירדני לאורך הגבול עם ישראל. בסרטונים שפורסמו נראים עשרות כלי רכב משוריינים ובהם טנקים ונגמ"שים שנעים בטור.

אף גורם רשמי בירדן לא פרסם עדיין דיווח על עיבוי הכוחות המזויינים לאורך הגבול. אם הדיווח יאושר, ייתכן שהסיבה לכך היא הרצון לשלוט באופן מלא לאורך הגבול על מנת למנוע כניסה של פליטים מהגבול עם ישראל אל תוך ירדן.

בתוך כך, שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי אמר היום כי לא ייכנסו כוחות ערבים לעזה לאחר תום המלחמה, והצביע על כך שהעדיפות כעת היא לעצור את "התוקפנות", כלשונו ולאפשר סיוע הומניטרי לאוכלוסייה. אל-ספדי אמר את הדברים במהלך המושב ה-19 של ועידת "דיאלוג מנאמה" המתקיימת בבחריין, שם כאמור דחה את הרעיון לשלוח כוחות ערבים לעזה וציין כי שוחח עם עמיתיו הערבים בנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אל-ספדי הדגיש כי העדיפות כעת היא "עצירת המלחמה, התוקפנות וההרג של אזרחים, נשים וילדים, מתן אפשרות לסיוע הומניטרי להיכנס לאלתר, ולאחר מכן מציאת דרך לסיים את הסכסוך לנצח בהתבסס על פתרון שתי המדינות." אל-ספדי מזהיר שבלי זה "האלימות תחזור על עצמה שוב ושוב".

אל-ספדי קרא ל"סיום מיידי של המלחמה בעזה ולהגן על אזרחים", האשים את ישראל בביצוע "פשעי מלחמה" בעזה, והדגיש כי "ישראל מציבה את עצמה מעל החוק".

שר החוץ הירדני הזהיר כי "המלחמה בעזה עלולה להוביל להרחבת הסכסוך", וציין כי ארצו הזהירה שוב ושוב לאורך השנים "מהיעדר אופק מדיני לפתרון הסוגיה הפלסטינית". הוא הוסיף כי "נראה שכיבוש לא הסתיים עדיין וגם לא נראה לו סוף באופק."

אל-ספדי אמר עוד כי "מלחמתה של ישראל ברצועת עזה אינה הגנה עצמית, אלא תוקפנות בוטה", והדגיש כי "שום דבר לא יכול להצדיק את המלחמה הזו".

הוא המשיך ואמר: "אני לא מבין איך ישראל יכולה להשיג את מטרתה להשמיד את חמאס", והדגיש כי "מלחמה לא תשיג ביטחון לישראל".

אל-ספדי שב והדגיש כי הממלכה לא תאפשר את עקירת הפלסטינים, ואמר: "זהו פשע מלחמה ואיום ישיר על הביטחון הלאומי שלנו".

בפסגת הביטחון האזורי שנערכת בבירת בחריין השתתפו יותר מ-450 אנשים ממשלחות המייצגות 40 מדינות, כולל מנהיגים פוליטיים, צבאיים וביטחוניים, אקדמאים, אישים רשמיים ואנשי תקשורת.

המושב ה-19 שנפתח אתמול (שישי) בערב, יימשך שלושה ימים, במהלכו מתקיימים דיונים בנושאים פוליטיים וכלכליים רבים, ובראשם הפגת מתחים אזוריים ובינלאומיים, שיתוף פעולה אסטרטגי, יוזמות חדשות לשלום אזורי ועתידו של המזרח התיכון.

מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר נהרגו למעלה מ-11,500, בהם 4,710 ילדים ו-3,160 נשים ונפצעו 29,800, 70% מהם ילדים ונשים, כך על פי מקורות פלסטינים רשמיים. כמו כן דווח כי על עקירתם של יותר מ-1,650,000 בני אדם בתוך הרצועה, מתוך אוכלוסייה כוללת של 2.2 מיליון.

Back to top button