כלכלהמבזקים

פורום העסקים מזהיר: "הימנעות מהארכת כהונת הנגיד תביא לתוצאות קשות"

פורום העסקים, שמורכב מכ- 200 ראשי החברות מהגדולות במשק, שמהוות את הרוב המכריע של הכלכלה הישראלית, ושמורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה להודיע לאלתר על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת בת חמש שנים.

בהודעת פורום העסקים נמסר כי "הכלכלה הישראלית מצויה במצב מאתגר מאוד עוד מלפני המלחמה. מלחמת 'חרבות ברזל' מציבה אתגר עצום לכלכלה, לעסקים בישראל ולמשקי הבית. דירוג האשראי של מדינת ישראל הועבר כבר לאופק שלילי על ידי כל סוכנויות הדירוג הבינלאומיות. בשבועות הראשונים של הלחימה השקל נחלש בצורה דרמטית, דבר שגם השפיע על האינפלציה. למול איומים אלו פעל הנגיד בפרואקטיביות, מקצועיות ונחישות. ירידת שער הדולר בשבועיים האחרונים הינה אחת התוצאות של פעילותו."

"אנו, שעושים לילות כימים כדי להמשיך את פעילות המשק גם בימים קשים אלו, קוראים לראש הממשלה וחברי הממשלה – קבלו לאלתר החלטה על קדנציה נוספת של הנגיד. הימנעות מהחלטה זו תביא לפגיעה מיידית במשק ולתוצאות קשות, שישפיעו מיידית על כולנו – עסקים ומשקי בית. האחריות המלאה לתוצאות הקשות הללו שיורגשו היטב אצל כל אזרח בישראל תהיה של כל אחד מכם." הזהירו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נגיד בנק ישראל - אמיר ירון
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button