מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הבינוי והשיכון בסיור בערי הדרום: "הן העתיד של מדינת ישראל"

במסגרת הסיורים הקבועים שעורך שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף בערי הדרום מאז פרוץ הלחימה, ובמטרה לעמוד מקרוב על האתגרים עמם מתמודדות הרשויות ולספק להם מענה בשטח, קיים שר הבינוי והשיכון בסוף השבוע האחרון סיור נוסף ברשויות בקו החזית יחד עם מנכ״ל משרדו יהודה מורגנשטרן, הרמ״ט מוטי בבצ׳יק, צוות לשכת השר והנהלת משרד הבינוי והשיכון, הדרגים המקצועיים במשרד והנהלת רשות מקרקעי ישראל.

בדיון שהתקיים בחמ"ל עיריית נתיבות, הציג רבש"צ העיר לשר גולדקנופף תיעוד מהמרדף הנועז אחרי המחבלים, וכיצד הצליחו לבלום את המתקפה על העיר בשבת השחורה. ראש העיר יחיאל זוהר סקר במהלך הישיבה את תנופת הבניה האדירה שמתרחשת בעיר בעשור האחרון, הודות להסכם הגג שנחתם עם משרד הבינוי והשיכון והסתיים בתקופה האחרונה, והציג את האתגרים עמם מתמודדת העיר מאז תחילת הלחימה. זוהר הודה לשר על הסיוע שרמ"י ומשרד השיכון מעניקים לעיר בשגרה ובחירום.

"ערי הדרום הן העתיד של מדינת ישראל. אני וצוות המשרד עומדים לרשותכם כדי לסייע לעיר להמשיך לפרוץ קדימה", אמר השר גולדקנופף בדיון. בסיום הישיבה, שר הבינוי והשיכון הנחה את מנכ"ל משרדו לקדם הסכם גג חדש שיאיץ את ההתפתחות של נתיבות לצד גיבוש דרכי סיוע נוספות לטובת העיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ
סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ
סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ

באופקים סייר שר הבינוי והשיכון באתרי בניה של פרויקטים הנבנים במסגרת 'מחיר למשתכן', בהם עובדים פועלים זרים גם בזמן המלחמה במטרה לאפשר את הרציפות התפקודית, ועל מנת למנוע זינוק במחירי הדירות לאחר המלחמה. השר נפגש במקום עם קבלנים ובעלי חברות נדל"ן ועדכן אותם בהחלטות הממשלה שקודמו על ידי המשרד, כדי לייבא לארץ עוד עשרות עובדים זרים לענף הבנייה.

בעיריית אופקים קיים השר ישיבת עבודה עם ראש העיר איציק דנינו וחברי מועצת העיר, במטרה להאיץ את התחלות הבנייה בעיר. ראש העיר הציג בדיון את הפריחה אותה חווה אופקים בדמות שכונות חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה חדשים בעיר, וציין את הסיוע הרב שהוא מקבל ממנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. השר גולדקנופף בישר במקום כי מתקיימת עבודת מטה מואצת, במטרה להגיע להסכם גג חדש בעיר.

"משרד הבינוי והשיכון היה המשרד הממשלתי הראשון, שנכנס תחת האלונקה וסייע לנו בתחילת המלחמה, ועל כך אני מודה לך", אמר רה"ע דימונה בני ביטון לשר גולדקנופף בישיבת עבודה שהתקיימה בעירייה. "דימונה הכפילה את עצמה בשנים האחרונות, והיא תהיה בקרוב העיר אחת הערים הכי המבוקשות בישראל", ציין רה"ע.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן בישר בישיבה כי בהנחיית השר, הוא כבר יושב עם אנשי האוצר ורמ"י על שורת צעדים שיביאו לכך שמחירי הדיור בדרום יהיו אטרקטיביים, וכי ההחלטות יובאו בקרוב לקבינט הדיור. בנוסף, בהוראת השר, פרויקט שיפוץ והשמשת המקלטים בצפון יורחב גם לערי הדרום, בהם יוענק סיוע למקלטים פרטיים הנמצאים בבנייני דירות. השר גולדקנופף הזמין את ראשי הרשויות בדרום לפנות בנושא למשרד הבינוי והשיכון.

את היום הארוך בדרום, חתם שר הבינוי והשיכון בניחום אבלים בקריית מלאכי, בבית משפחת החייל נתן ישכר הי"ד שנפל בקרב ברצועת עזה, וביקר בבית משפחת אסולין שביתם נרצחה בשבת השחורה. המשפחה שנזקקה לסיוע בירוקרטי בעקבות רצח הבת ממשרד הבינוי והשיכון, הודתה לשר גולדקנופף שדאג באופן אישי לפתרון יצירתי, ובא לבית המשפחה לחזק אותה ולבשר על הפתרון שנמצא. השר הרעיף על ההורים והאחים דברי חיזוק ונחמה.

בהמשך הגיע שר הבינוי והשיכון בלאוהל משפחות החטופים בלטרון. השר ישב שעה ארוכה עם המשפחות, שמע אותן ברוב קשב והדגיש את מחויבותו ומחויבות הממשלה לפעול להשבת החטופים. ״פדיון שבויים היא חובה הלכתית ומוסרית ומצווה גדולה, אני מבטיח לסייע לכן ככל שניתן, ולהשמיע את קולן של המשפחות בישיבות הממשלה״.

סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ
סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ
סיור - ערי הדרום - שר השיכון והבינוי - הרב יצחק יששכר גולדקנופף
צילום:לע"מ

Back to top button