חדשות חוץמבזקים

משרד האוצר האמריקאי: סנקציות הוטלו על מיליציות עירקיות באיראן

משרד האוצר האמריקני הודיע הערב על החלת סנקציות על מיליציות בעיראק המתואמות עם איראן.

משרד האוצר האמריקאי לבקרת נכסים זרים (OFAC) מייעד שישה אנשים המזוהים עם קבוצת המיליציה המיושרת לאיראן (IAMG) Kata'ib Hizballah (KH) שבסיסה בעיראק. מאומן, ממומן ונתמך על ידי כוח משמרות המהפכה האיסלאמיות-קודס (IRGC-QF), KH עומד מאחורי שלל התקפות האחרונות נגד ארצות הברית ושותפות בעיראק ובסוריה בעקבות ההתקפות הנוראיות של חמאס נגד ישראל. משרד החוץ האמריקני מייעד גם את קטאיב סייד אל-שוהדא (KSS) ואת מנהיג ה-KSS האשים פיניאן רחים אל-סראג'י. KSS, IAMG נוסף שבסיסו בעיראק שמקבל תמיכה ממשמרות המהפכה, תכנן והיה מעורב בהתקפות נגד אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה.

"הפעולה של היום שולחת מסר לקטאיב חיזבאללה ולכל הארגונים האחרים הנתמכים על ידי איראן, כי ארה"ב תשתמש בכל האמצעים הזמינים כדי לתת דין וחשבון לכל שחקנים אופורטוניסטים המבקשים לנצל את המצב בעזה למטרותיהם", אמר תחת מזכיר הטרור והמודיעין הפיננסי בריאן א. נלסון. "אנחנו נשארים מחויבים באופן מלא לביטחון ויציבות במזרח התיכון ונמצאים איתנים במאמצים שלנו לשבש את הפעילויות המערערות את היציבות הללו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

KH הוגדר בעבר על ידי משרד החוץ של ארה"ב כארגון טרור זר (FTO) וכטרוריסט עולמי מיוחד (SDGT) ב-2009, בשל היותו אחראי למספר רב של התקפות טרור נגד מטרות של ממשלת ארה"ב ועיראק בעיראק, רבים מטעם ממשלת איראן ומשמרות המהפכה-QF. KH המשיכה לשגר התקפות רחפנים ורקטות ללא התגרות על מקומות צבא עיראק וארה"ב בעיראק ובסוריה.

ג'ו ביידן - נשיא ארה"ב - חתימה - צו נשיאותי
ארכיון. צילום: AP Photo/ Andrew Harnik

כמו כן סנקציות הוטלו גם על מנהיגים ותומכים בכירים של חזבאללה ביניהם:

עימאד נאג'י אל-בהדלי (אל-בהדלי) הוא חבר במועצת השורה השלטת של KH, הגוף המוביל לקבלת החלטות של KH. לפני מינויו למועצת השורא, אל-בהדלי היה אחראי על הגורמים המבצעיים של KH המעורבים בביצוע פיגועים וחטיפות. אל-בהדלי גייס חברי KH להצטרף לצוותים לביצוע פעולות בעיראק שתוכננו ואושרו על ידי משמרות המהפכה. בתיאום עם מזכ"ל ה-KH המיועד על ידי ארה"ב, אחמד אל-חמידאווי, אל-בהדלי תכנן להפחיד פוליטיקאים עיראקים שלא תמכו בסילוק כוחות ארה"ב מעיראק ובעדיפויות פוליטיות אחרות של KH. בהוראת בכירי KH, אל-בהדלי ביקש לזהות מתקנים צבאיים אמריקאים וחברות אמריקאיות שיכולות לשמש מטרות לתקיפות עתידיות של KH, שיושקו בהוראת משמרות המהפכה-QF. כהכנה להתקפות אלו על האינטרסים של ארה"ב, אל-בהדלי שלח חמושים של KH להתאמן בלבנון עם ארגון הטרור הלבנוני שנועד על ידי ארה"ב, שם הוא עצמו אומן.

חביב חסן מוגאמיס דראג'י (דראג'י) משמש כמנהל החוץ של KH. דראג'י תיאם את ההכשרה של לוחמי ה-KH באיראן עם משמרות המהפכה והקלה על הברחת סחורות מאיראן לאנשי KH בעיראק.

ג'עפר אל-חוסייני (אל-חוסייני) הוא אחד מדוברות התקשורת העיקריים של KH ותאם עם לוחמי KH תכנון התקפות נגד אנשי צבא ארה"ב בעיראק.

חאליד קדים ג'אסים אל-סקני (אל-סקני) הוא מפקד צבאי בכיר ב-KH שעבד עם משמרות המהפכה לאימון לוחמי KH.

Basim Mohammad Hasab al-Majidi (אל-Majidi) הוא ראש הפיתוח המסחרי של KH ועובד ישירות עם חברי מועצת השורא של KH. אל-מג'ידי שימש גם המנכ"ל של תחנת הטלוויזיה הלוויין אל-איטג'ה המזוהה עם KH וחיפש מומחיות טכנית איראנית כדי ליצור חדשות ותעמולה לתמיכה ב-KH.

Mojtaba Jahandust (Jahandust) הוא פקיד משמרות המהפכה ב-QF שמאפשר את הנסיעות והאימונים של לוחמי KH באיראן.

אל-בהדלי, דראג'י, אל-חוסייני, אל-סקני ואל-מג'ידי מוגדרים בהתאם ל-E.O. 13224, כפי שתוקן, על כך שפעל או התיימר לפעול עבור או מטעמה, במישרין או בעקיפין, KH. ג'הנדוסט מסומנת על פי E.O. 13224, כפי שתוקן, על כך שסייע באופן מהותי, נתן חסות או סיפק תמיכה כספית, חומרית או טכנולוגית עבור, או סחורות או שירותים או תמיכה ב-KH.

Back to top button