בריאותמבזקים

מתח וחרדה בעקבות המצב הביטחוני עלולים להוביל להחמרה באיזון סכרת

המלחמה היא לא רק בחזית אלא גם בעורף ועל החיילים והאזרחים מוטלת המשימה להתמודד עם מציאות הקרב, שמביאה עמה מתח וחרדה. מחקרים שהתפרסמו בספרות הרפואית מצביעים על כך שהמתח הנפשי בעת מלחמה עלול להשפיע גם על המערכת החיסונית ועל התפתחותן של מחלות כרוניות, כולל סכרת. המתח הנפשי גורם לשחרור של הורמונים, כגון: קורטיזול וקטיכולאמינים, הפועלים להעלאת רמות הסוכר בדם.

"המציאות הביטחונית בישראל היא מאתגרת מאוד וגורמת לתחושת לחץ וחרדה בקרב האוכלוסייה", אומר ד"ר מוחמד שיח'-אחמד , רופא בכיר במכון האנדוקריני ובמרפאת הסוכרת במרכז הרפואי 'בני ציון '. "חשוב לדעת כי מתח נפשי עלול להוביל להחמרה באיזון סכרת, ולכן חשוב לנקוט בצעדים כדי להפחית את רמות המתח".

לדבריו, "על מנת להימנע מהעלייה בערכי הסוכר, חשוב בתקופות מתח וסטרס לשמור על פעילות גופנית סדירה, דיאטה מאוזנת, לנסות שימוש בטכניקות הרפיה ושיחות נפש עם החברים ובני המשפחה, לשתף אחרים בתחושות ולהקפיד על שעות שינה מספקות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אומר ד"ר מוחמד שיח'-אחמד , רופא בכיר במכון האנדוקריני ובמרפאת הסוכרת במרכז הרפואי בני ציון "מומלץ על תמיכה רגשית וטיפול פסיכולוגי כחלק מההתמודדות עם המתח והחרדה הפסיכולוגית. כמו כן, עיסוק בפעילות גופנית יכול לשמש ככלי יעיל להפחתת המתח ולמניעת החמרה באיזון סכרת ובנוסף, מומלץ לקבל ייעוץ רפואי לאיזון ערכי הסוכר".

ד"ר מוחמד שיח'-אחמד
ד"ר מוחמד שיח'-אחמד. צילום: המרכז הרפואי בני ציון

Back to top button