העולם הערבימבזקים

החות'ים בתימן באיום ישיר: "נתקוף ספינות ישראליות בים סוף ובכל מקום"

הדובר של ארגון "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן), תא"ל יחיא סארי אישר הערב (ראשון) בהצהרה שמסר לתקשורת כי כוחות חיל הים של צבא תימן ביצעו מבצע צבאי בים סוף, שתוצאותיו הובילו לתפיסת ספינה ישראלית שנלקחה לחופי תימן. סארי הסביר כי הצבא התימני מטפל בצוות הספינה בהתאם לתורה ולערכים של דת האסלאם.

הדובר ציין כי "המצבע הצבאי יצא אל הפועל בהנחייתו של מנהיג המהפכה, המפקד עבדול-מאליק בדר אלדין אל-חות'י, ובתגובה לדרישותיו של העם התימני המבוסס על על אחריות דתית, הומניטרית ומוסרית כלפי העם הפלסטיני המדוכא והמצור הלא צודק שהוא נתון לו והמשך מעשי הטבח הנוראים והנתעבים של האויב הישראלי."

עוד אמר הדובר: "הכוחות המזוינים של תימן מזהירים את כל הספינות השייכות לאויב הישראלי או העוסקות בו כי הן יהפכו למטרה לגיטימית עבורנו. אנו קוראים לכל המדינות שאזרחיהן עובדים בים סוף להימנע מכל עבודה או פעילות עם ספינות ישראליות או ספינות בבעלות ישראלים. הכוחות המזוינים של תימן אישרו מחדש את המשך ביצוע הפעולות הצבאיות נגד האויב הישראלי עד שתיפסק התוקפנות נגד רצועת עזה והפשעים הנתעבים שנמשכים עד לרגע זה נגד אחינו הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן טען דובר החות'ים כי "מי שמאיים על ביטחון ויציבות האזור והמסדרונות הבינלאומיים היא הישות הציונית" והסביר כי "אם הקהילה הבינלאומית רוצה שיהיה ביטחון ויציבות באזור ולא להרחיב את הסכסוך, היא חייבת לעצור את התוקפנות הישראלית נגד עזה."

גורם בחיל הים התימני אמר אתמול כי "כוחות חיל הים מסוגלים לתקוף ספינות ישראליות בים סוף או בכל מקום אחר שהאויב הציוני אינו מצפה לו."

ב-14 בנובמבר אמר בנאום מנהיג החות'ים, עבדול-מאליק בדר אל-דין אל-חות'י, כי "תימן עוקבת אחר ספינות ציוניות בים האדום כדי לפגוע בהן. החיפוש הזה יימשך למרות הניסיונות של האויב להסוות אותן. לא נחסוך מאמץ ויחידת כוח הטילים שלנו החל בעבודתו. הוא ביצע מספר פעולות בהפצצות טילים ארוכי טווח לדרום פלסטין הכבושה כנגד מטרות ישראליות-ציוניות וכן כלי טיס בלתי מאוישים."

"בים סוף, במיוחד בבאב אל-מנדב, ובמה שגובל במים הטריטוריאליים של תימן, עינינו פקוחות למעקב וחיפוש מתמידים אחר כל ספינה ישראלית" אמר מנהיג החות'ים הוסיף, "אני רוצה שכולם יידעו שהאויב הישראלי בתנועתו בים סוף, בעיקר מבאב אל-מנדב, עסוק בהברחות והסוואה, ולא מעז להניף את דגלי ישראל על ספינותיו."

הוא הדגיש כי הכוחות התימנים יתקפו ספינות ישראליות והן לא יצליחו להסתתר: "האויב לא יצליח להסתתר, אנחנו נחפש עד שנוודא שהספינות שייכות לו, ולא נהסס לתקוף אותן. כדאי שכולם ידעו שהוא מפחד, ושהוא נוקט בשיטה זו, וזה מעיד על מידת ההשפעה של עמדת ארצנו ואנשינו על האויב הישראלי. הוא מפחד עד כדי כך שבתקופה שבה הוא מניף דגלי ישראל בשגרירויות שלו במדינות ערב, ובבירות של מדינות ערב, הוא לא מעז להניף את דגל ישראל על הספינות שלו, הוא אפילו מניף דגלים של מדינות אחרות כדי להסוות את ספינותיו, ולכבות מכשירים כדי להימנע מגילוי."

לאחר נאומו של מנהיג החות'ים, עבדול-מאליק אל-חות'י, הודיעו ​​הכוחות המזוינים על תחילת נקיטת כל האמצעים המעשיים ליישום ההנחיות שהוצאו לגבי ההתמודדות עם כל ספינה ישראלית בים האדום והדגישו כי לא יהססו לתקוף כל ספינה ישראלית בים האדום או בכל מקום בהישג ידם, החל מרגע ההכרזה.

Back to top button