מבזקיםרצועת עזה

מקור בחמאס: השלב הראשון יוצא לדרך, מחר תחל הפסקת אש בשעה 11:00

לאחר שתיקה ארוכה של מספר ימים מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר התייחס הערב (ראשון) לעסקה לשחרור חטופים ואישר כי חידש את המשא ומתן שתיושם, לדבריו בשני שלבים.

על פי העסקה המתגבשת, בשלב הראשון, חמאס ישחרר כ-50 נשים וילדים בתמורה להפסקת הלחימה למשך חמישה ימים. בשלב השני חמאס יבקש לשחרר עוד נשים וילדים שמוחזקים על ידי ארגוני טרור אחרים ברצועה. בתמורה הוא דורש שישראל תשחרר את כל האסירות הביטחוניות והמחבלים הקטינים הכלואים בבתי הכלא הישראליים.

בנוסף, חמאס דורש לאפשר ל-400 משאיות להיכנס מדי יום דרך מעבר רפיח, ולספק דלק לבתי חולים ומאפיות, בנוסף לסחורות הומניטריות אחרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באתר אל-מיאדין, המקורב לחזבאללה, דווח כי בתקופת הפסקת האש חמאס דורש הפסקה מוחלטת של פעילות כל המל"טים החגים מעל שמי רצועת עזה.

בעניין שחרור חיילים חטופים אמר כי הסרת המצור על עזה ונושא השיקום יהיו בין התנאים של חמאס לשחרורם.

סינוואר אמר למתווכים המצרים: "הכיבוש סובל יותר מ-40 יום בלחימה קשה מול לוחמי אל-קאסם. הכיבוש סובל ויגמור את המלחמה בקרוב ונחזור לשקם את עזה לאחר הסרת המצור. הטילים שלנו לא נגמרו וגם לא הדלק. אני זה שקובע את המלחמה ומתי היא תיפסק. הכיבוש לא יצליח להתנקש בחיי ובחיי מנהיגי חמאס. אנחנו מזהירים את הכיבוש מפני המשך הפשעים על מסגד אל-אקצא שיובילו לעוד "רעיונות" בעתיד אחרי המלחמה."

על פי מקור בחמאס ברצועת עזה, השלב הראשון של העסקה יצא לדרך והפסקת האש תחל כבר ממחר (שני) בשעה 11:00.

גורם מדיני בכיר הבהיר כי "אין כרגע סיכום על הפוגה מחר, ללא קשר לפרטי העסקה עצמה".

בתוך כך, ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על נושא החטופים והנעדרים תת אלוף במילואים גל הירש נמסר לפני זמן קצר כי מחר בשעות הערב ייפגשו חברי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים ממשפחות החטופים והנעדרים.

מנהיג חמאס - יחיא סינוואר
אילוסטרציה. צילום: טלגרם חמאס

Back to top button