מבזקיםפוליטי / מדיני

לקראת הדיון בוועדה על הקליטה הסלולרית: צו עיצומים חדש ביהודה ושומרון

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, חתם אמש (שני) על צווי עיצומים שיאפשרו לראשונה הטלת עיצומים כספיים על חברות התקשורת, אם יפרו את מחויבויותיהן ברחבי יהודה ושומרון, בדומה לשאר הארץ. מטרת הצו: זירוז של הקמת אתרים סלולריים חדשים, פריסת תשתיות נייחות ועוד. ח"כ סוכות יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש: "זו רק חצי דרך".

בחודשים האחרונים ישנה פעילות של חברות הסלולר להגברת הפרישה הסלולרית ברחבי יהודה ושומרון ועדיין נדרשת הגברת הקצב. בנוסף, מתבצעת פרישה אינטנסיבית של סיבים אופטיים ביו"ש.

כיום ברחבי יהודה ושומרון קיימים כ-80 אזורים ללא קליטה סלולרית המהווים סכנה ביטחונית חמורה. רק השבוע אירוע ביטחוני של חשש לחדירת מחבלים בישוב חוות גלעד לא הובא לידיעת כלל התושבים בשל בעיות קליטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הגיב הבוקר לחתימה: "בשעה ששונאי ישראל מכריזים על השמדת מדינת ישראל – From the river to the sea…, אנחנו מעמיקים את אחיזתנו בארץ נחלת אבותינו. הסיב האופטי והאנטנות הסלולריות ברחבי יהודה ושומרון יהדהדו מחד את הקול הצלול והבהיר של אחיזתנו בארץ הזו, ומאידך ישמשו לרווחת התושבים ביישובים ובדרכים ויתנו מענה בזמני חירום להצלת חיי אדם. נפעל בכל הכח בעז״ה להשגת כיסוי וקליטה מיטביים במרחב כולו מוקדם ככל האפשר. אני מודה למפקד פיקוד המרכז, לראש המינהל האזרחי, לדודו כהן קמ"ט התקשורת ולכל העוסקים במלאכת הקודש על ההירתמות למשימה חשובה זו".

ח"כ צבי סוכות, יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש: "זה רק חצי הדרך, נעמוד על כך שתהיה קליטה מליאה בכל מקום עם סיכון ביטחוני. מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהנחה לתקצב את הנושא ב50 מיליון שח, את שר התקשורת קרעי שדחף את קידום הנושא, ואת אלוף הפיקוד שחתם על הצו".

שידור חי מהדיון בוועדה יתחיל בשעה 09:30 – צפו בשידור




צבי סוכות מנופף בתמונתו של ברוך מזרחי שנרצח בקטע כביש ללא כיסוי סלולארי
צילום: דוברות

Back to top button