מבזקים

הרבש"צים חסמו את הכניסה לקריה: "דמם של תושבי ישראל לא יהיה הפקר"

מעל ל-100 רכזי ביטחון (רבש"צים) הגיעו היום (שלישי) מכל רחבי המדינה לכינוס חירום מול בסיס הקריה בתל אביב. הרכזים מוחים על כך שמשרד הביטחון מפקיר אותם ואת ביטחונם של מיליוני מאזרחי ישראל. בנוסף לכך דרשו הרבש"צים בכינוס כי תוקם רשות ארצית לרבש"צים שתאגד ותסדיר בתוכה את סמכויות הרבש"צים שפזורות היום בארבעה גופים: משרד הביטחון, צה"ל, הרשויות המקומיות והישובים.

כינוס החירום החל בדקת דומייה לזכר הרבש"צים שנהרגו בשבת השחורה וכן בתקווה להשבת מאות החטופים.

הרבש"צים נשאו דגלים ושלטים עליהם נכתב: "רבש"צ= מגן ישראל", "רבש"צים זה לא פוליטיקה, זה חיי אדם", וכן את תמונות הרבש"צים שנהרגו בהגנה על הישובים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איתי הופמן, יו"ר ארגון הרשב"צים, מבית ההסתדרות הלאומית אמר: "אחרי השבת השחורה כולם מבינים שאין לנו לא אבא ולא אמא. לאורך השנים כל שרי הבטחון ראו בנו רק רכיב ביטחוני. אנחנו בשר ודם, אנחנו לא גדר, או עמוד תאורה. אנחנו אלה שחסמנו בגופנו את המחבלים מלהמשיך במסע ההרג המטורף שלהם. הגיע הזמן שתוקם מיד רשות ארצית לרבש"צים שתאגד אותנו. רק כך דמם של תושבי ישראל לא יהיה הפקר".

יואב שמחי, יו״ר ההסתדרות הלאומית הוסיף: ״הגיע הזמן לעשות סוף לסאגת הפקרת הרבש"צים. קשה להאמין שגם לאחר התפקיד ההירואי שמילאו ב 7.10 בהגנה על עוטף ישראל עדיין מגלגלים את הרבש"צים מיד ליד. אני קורא להקמה מיידית של רשות הרבש"צים הארצית. לא ייתכן שמתנהלים דיונים על עתיד הרבש״צים והרבש"צים מחוץ למשחק. מה שהיה לא יהיה. אני מצפה מהשרים וחברי הכנסת לפעול במיידי״.

ר' רבש"ץ בישוב בעוטף עזה אמר: "תפקיד הרבש"ץ כרוך במסירות ובמחיר אישי ומשפחתי כבד, מהותו היא חירום ובסופו מוכנות ללחימה וכוננות 24 שעות כל ימות השנה. לא ייתכן שלא יכירו בנו כאנשי ביטחון, לא נקבל תנאים בסיסיים למילוי תפקידנו בהגנה על ישובי התפר והספר.כולם ראו מה קרה בשבת השחורה. הכתובת כבר מזמן על הקיר. אל תגידו שלא אמרנו".

רבש"צים - רכזי ביטחון - הפגנה - קריה
צילום: ההסתדרות הלאומית
רבש"צים - רכזי ביטחון - הפגנה - קריה
צילום: ההסתדרות הלאומית
צילום: ההסתדרות הלאומית
צילום: ההסתדרות הלאומית

Back to top button