חדשות הארץמבזקים

אירוע מרגש: טקס לזכרם של הנופלים בקרב ברצועת עזה – גיבורי ישראל

תחת הכותרת "זוכרים שרים ומאמינים" נערך אמש (שני) בהיכל התרבות בעכו אירוע מרגש ומיוחד לזכר גיבורי ישראל שנפלו בקרב ברצועת עזה. האירוע נערך במעמד ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, רב העיר יוסף ישר, חברי מועצה, המשפחות השכולות, בני נוער ותושבים רבים. את פני הבאים קיבל בלובי ההיכל מיצג של תלמידי אורט בירן להשבת החטופים.

במהלך האירוע שהיה בליווי קטעי שירה של הזמר עמיר בניון נישאו דברים, הוצג סיפורם של הנופלים בני עכו והודלקו נרות לזכרם על ידי המשפחות. כמו כן, נישאה תפילה לזכרם של הנופלים, להחלמתם של הפצועים ולהשבת החטופים.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר: " אנחנו מתייחדים עם זכרם של קורבנות טבח שבת שמחת תורה התשפ"ד, האירוע שבמידה רבה חוצה את חייה של האומה לשניים. לפני ואחרי. לפני ההתפרצות הנאצית של הרוע האנושי המוחלט וחסר התקדים בזמן החדש, ואחריה. לפני שאיבדנו כ- 1200 סבים וסבתות, אבות ואמהות, חיילים וחיילות, פעוטות ותינוקות, אחים ואחיות, בנים ובנות, ובתוכם גם חמישה חיילים גיבורים בני עירנו: עמיחי רובין, אור מלכה, שמעון לוגסי, ראם בטיטו ושלו דגן הי"ד. ולפני שנחטפו מאיתנו עוד כמאתיים וארבעים, אל סדום של זמננו, עיר הדמים והרשע עזה, שקיבלה את פני הרוצחים השבים אליה עם שללם האנושי, ביללות שמחה ובאקסטזת רצח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר לנקרי כי עלינו להביס את האויב, להשמיד אותו באופן מוחלט, ולצרוב בתודעתו באופן שאין עליו עוררין, שהתקפתו הנאצית על קהילות העוטף גרמה לו לאסון היסטורי. "בזאת עוסקים כעת לוחמי ומפקדי צה"ל. אנחנו סומכים עליהם במאת האחוזים ומתפללים יום ולילה לשלומם ולהצלחתם", אמר לנקרי.

לנקרי התייחס לנושא החטופים ואמר: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נזכה לקיים את מצוות פדיון שבויים ונחזיר את כולם בחזרה. גם כאן עלינו לשים מבטחנו בה' ובהנהגת המדינה. אין לי ספק שמיטב אנשינו עושים לילות כימים, במאמץ עליון להשיבם הביתה".

טקס - חטופים - עכו - חללי צה"ל
צילום: דוברות עיריית עכו
טקס - חטופים - עכו - חללי צה"ל
צילום: דוברות עיריית עכו
טקס - חטופים - עכו - חללי צה"ל
צילום: דוברות עיריית עכו
טקס - חטופים - עכו - חללי צה"ל
צילום: דוברות עיריית עכו

Back to top button