מבזקיםצבא וביטחון

תושבי באר שבע שימו לב: מערכת החינוך חוזרת לשגרת חירום מלאה

על פי החלטת פיקוד העורף החל מאמש (שני, 20/11) באר שבע עברה למדרג כוננות ירוק. המשמעות, חזרה לפעילות מלאה תוך שמירה על הנחיות פיקוד העורף. בהתאם להנחיה זו ולאחר דיונים רבים שהתקיימו בימים האחרונים בראשות ראש העיר, רוביק דנילוביץ' בין היתר עם מפקד מחוז הדרום בפיקוד העורף, מפקד תחנת באר שבע של משטרת ישראל, נציגי העירייה, משרד החינוך והנהגת ההורים במטרה לקדם מהלך חזרה ללימודים באופן מלא בהתאם לסיווגה של העיר כירוקה הוחלט שמערכת החינוך בבאר שבע תחזור לשגרת לימודים מלאה על פני חמישה ימים בשבוע, החל מיום ראשון ,26/11.

מפגש צמרת צה"ל בבאר שבע
צילום: דובר צה"ל

בימים הקרובים תתקיים הערכות להרחבת החזרה ההדרגתית של הפעילות במוסדות החינוך, מהלך שהחל לפני כשבועיים באופן יסודי ואחראי. בין היתר יתקיימו מפגשים נוספים עם כל מנהלי ומנהלות בתי הספר, נציגויות מורים וגננות, לגיבוש מתווה החזרה, יחד ובתאום עם הנהגת ההורים העירונית. במקביל, גורמי המקצוע וההנדסה בפיקוד העורף יסיירו בבתי הספר, ירעננו ויחדדו את ההנחיות. כמו כן, במוסדות החינוך ימשיכו לבצע תרגול של הגעת התלמידים למרחב "הכי מוגן שיש" שניתן להגיע אליו תוך 60 שניות.

חשוב לציין כי מאז שהחלה החזרה ההדרגתית במערכת החינוך. למעלה מ-80% מקרב התלמידות והתלמידים, שהוזמנו בהתאם למתווים המוסדיים, הגיעו מדי בוקר למוסדות החינוך: לבתי הספר והגנים. דבר המעיד על האמון הרב שההורים רוכשים כלפי המערכת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יודגש שבראש סדר העדיפויות עומד ביטחונם ובטיחותם של ילדות וילדי העיר, בדגש על פעילותם במוסדות החינוך. לצד ההערכות במוסדות החינוך אנו נערכים בפריסה מיוחדת ומתוגברת של כל כוחות הביטחון לתגבור מוסדות החינוך באבטחה היקפית ובמספר מעגלים: משטרת ישראל, משמר הגבול, פיקוד העורף, כוחות צה"ל נוספים, סיירת הביטחון, השיטור העירוני כיתות הכוננות ומשמר השכונה.

מעונות יום – חזרה לשגרה מלאה החל מיום ראשון.

בתי ספר – החל מיום ראשון ישובו לפעילות במתכונת של 5 ימי לימודים. פרטים מלאים על מתכונת הלמידה תועבר באופן פרטני על ידי הנהלת כל מוסד ומוסד.

גני ילדים – הלימודים יתקיימו במתכונת של 5 ימי לימוד בהתאם לשעות הפעילות הרגילות.

הסעות – החל מהיום חזרו ההיסעים בהדרגה כולל בחינוך המיוחד.

צהרונים – החל ממחר יחזרו הצהרונים בגנים בצורה מלאה, בבתי הספר החל מיום ראשון יחזרו הצהרונים לפעול עד השעה 16:00.

דגשים נוספים:

פארקים יפתחו החל מהיום (שלישי, 21/11). תושבים המגיעים לפארקים מתבקשים להקפיד על הנחיות "הכי מוגן שיש".

מקומות עבודה פועלים ללא הגבלה.

התקהלויות: ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.

יש להקפיד על הנחיות ההתגוננות. להנחיות המלאות למדרג ירוק באתר פיקוד העורף : https://www.oref.org.il/12864-he/pakar.aspx

Back to top button