מבזקיםתנועה ותחבורה

השרה רגב: "השתלטות החות'ים על הספינה דורשת מאיתנו היערכות מתאימה"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, סגן השרה, אורי מקלב ומנכ"ל המשרד, משה בן זקן, קיימו היום (רביעי) הערכת מצב בחמ"ל המשרד יחד עם הרשויות וחברות הבת של המשרד.

במהלך הדיון סקרו יושבי הראש המנכ"לים בפני השרה את הפעילות של כל חברה וההתנהלות השוטפת שלה בשגרת החירום. "ניכר שהירתמות העובדים היא סביב השעון לטובת רציפות תפקודית במשק, ולטובת כוחות הבטחון" אמרה רגב.

במהלך הישיבה שכללה את הנהלת משרד התחבורה, יו"ר ומנכ"לי רספ"ן, חנ"י, רש"ת, רת"א, נת"י, נת"א, נת"ע, צוות תכנית אב, חוצה ישראל, מוריה, רכבת ישראל, השירות המטאורולוגי, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הוצגו שורת נושאים בהם, הפעלה מתוגברת של רכבות נוספות הודות לגיוס מאבטחים שביצעה רכבת ישראל. "כיום פועלות 500 רכבות ביום המסיעות 150 אלף נוסעים" אמר שיקו זאנה מנכ"ל רכבת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מירי רגב - אורי מקלב - משה בן זקן - משרד התחבורה
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

בדיון עלה הצורך בשיקום מיידי של תשתיות הכרחיות – גם מול הרשויות המקומיות – כדי לאפשר תנועה ושינוע מיטבי לטובת משתמשי הדרך.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב התייחסה לסוגיית שיקום העוטף ואמרה: "השבוע פגשנו את מנהלת תקומה, במטרה לפעול בשיתוף פעולה מולם כדי להחזיר את התושבים והפעילות בעוטף לשגרה במהירות. התשתיות התחבורתיות הן חלק בלתי נפרד מתקומה – אי אפשר להקים יישוב בלי תשתיות ותחבורה ציבורית. יש לנו אחריות כוללת לפעולות המשרד ומחובתנו לשמור על רציפות תחבורתית באוויר, בים וביבשה, ולסייע לכוחות הביטחון בכל מה שיידרשו. מנהלת תקומה לא מחליפה את המשרד, היא פועלת לסייע יחד איתנו למפונים".

מנכ"ל נת"י ציין כי החברה השלימה את פינוי כלי הרכב מכבישי העוטף – למעלה מ-1,400 רכבים שפונו במבצע מיוחד – ואלו הועברו לטיפול של מס רכוש.

בהערכת המצב ביקשה שרת התחבורה מחברות הנמלים, רספ"ן וחנ"י להציג פתרונות לאתגר שנוצר מכיוון המורדים החות'ים ונסיונותיהם להשתלט על ספינות. "השתלטות החות'ים על הספינה דורשת מאיתנו היערכות מתאימה. חובה לתת דגש על פתרונות שיבטיחו את השיט הבטוח של ספינות המשנעות מזון בסיסי". רגב הזכירה לחברות לוודא כי כל נהלי הבטיחות בהקשר של חומ"ס נשמרים באדיקות.

חברת נתיבי אילון ציינה כי חזרה לפעילות מלאה והיא מקדמת את הפרויקטים שתחת אחריותה. מנכ"ל החברה העירונית 'מוריה' ציין כי עדיין קיים מחסור בעובדים והם נאלצים לבצע תעדופים של פרוייקטים. הוא ציין כי החברה עתידה להשלים בימים הקרובים את הפרויקט התחבורתי השלישי שלה, מבין המיזמים הגדולים – חיבור צפון ירושלים במסלול ישיר ליציאה מהעיר, פרויקט המצטרף למנהרות שז"ר ומחלף אשר וינר שהושלמו לא מכבר.

מנכ"ל נת"ע ציין כי החזרה לשגרה מורגשת בדנקל וקצב הרכבות עומד על יציאה כל 4 דקות.

ראש הרשות לתח"צ עדכן כי קרוב לשבועיים הביצוע עומד על 98 אחוזים, וכי נכון להיום ישנה התייצבות מלאה של נהגים. הוא ציים כי מערך ההיסעים למפונים ממשיך לפעול.

סמנכ"ל התשתיות במשרד דיווח על פתיחה של סניפי משרדי רישוי נוספים המאפשרת מתן שירות טוב יותר לאזרחי ישראל.

סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב: "אמנם משרד התחבורה מורכב מחוליות אך הציבור בוחן אותנו כמכלול. הוא מבקש שירות, ואנו נדרשים לספק לו. אני רואה חשיבות בקיום הערכות המצב האלו בהשתתפות כלל הגורמים מפני שהן מאפשרות סנכרון מלא. אני מבקש מכל החברות, להיות בשטח, לוודא שאנו לא נכנסים לשאננות. כפי שאמרה השרה, לנצל את ההפוגה על מנת להתייעל ולא למנוחה".

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן-זקן: "המשרד מתמודד עם נסיונות לפגיעות סייבר ואני רוצה להודות למערך המחשוב שהשלים את פרויקט העברת המחשב הראשי וההגנה על השרתים. המנכ"לים כאן, זמינים ומעדכנים מדי יום, לאורך כל היום והירתמות שלכם היא דוגמה לעובדים. אני מבקש ליידע אותנו על עובדים שזקוקים לסיוע – משפחות של נרצחים, או חטופים, כאשר השרה רגב מבקשת שבכל מקרה שנדרשת התערבות שלה לא להסס".

מירי רגב - אורי מקלב - משה בן זקן - משרד התחבורה
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

Back to top button