צרכנות

7 עובדות על פולי קפה שכדאי לדעת

קרדיט לתמונה Freepik

אנחנו מכינים לעצמנו כוס קפה כדי להתעורר, חולקים רגעים לצד הקפה ומתרגשים לרגע מהריח המריר-מתוק. הקפה הוא אחד מהמשקאות האהובים ואנשים בכל העולם חולקים אהבה זו אך מה שלא כולנו יודעים הוא שיש לו היסטוריה ארוכת שנים ואניני הטעם יוכלו להגיד שזה רק אחד הדברים המעניינים במשקה המעורר.

הקפה מלווה את האנושות שנים אחורה. למעשה ישנן הוכחות לכך שהוא היה קיים כבר בשנת 800 לספירה כשאגדה מספרת כי רועי עיזים גילו כי הקפאין משפיע על העזים לאחר שהן אכלו את הפרי. עוד אומרים כי הקפה שאנחנו שותים היום דומה למשקה אותו הכין נזיר אשר גילה את הפלא של הקפאין וחיפש משקה שיוכל להחזיק אותו ער בכל הלילה. אין כל ספק, מדובר במשקה שהוא לא רק טעים אלא גם מרתק ולא סתם יש סביבו תרבות שלמה גם בימינו. כדי לגלות עוד על הקפה החלטנו להיפגש עם המומחים ובשיחה שקיימנו בחברת "CREAMA+" גילינו עובדות מרתקות על פולי קפה שהחלטנו לחלוק.

  1. ברזיל היא יצרנית הקפה הגדולה בעולם

ברזיל היא המדינה אשר מייצרת ומייצאת את הכמויות הגדולות ביותר של הקפה. למעשה, היא אחראית על אספקה של כשליש מכל הקפה בעולם. אחריה נמצאת וייטנאם כשהיא מייצרת כמחצית מכמות הקפה אותה מייצרת ברזיל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. ערביקה הוא זן הקפה הנפוץ ביותר

ישנם שני סוגי קפה נפוצים, ערביקה ורובוסטה  כשהראשון פופולארי יותר, הוא נחשב לחלק ומתקתק יותר והשני מאופיין בטעם מר ובאחוז קפאין גבוה. הערביקה הוא אמנם הזן הפופולארי מבחינת הטעם אך הוא קשה יותר לגידול כיוון שהוא גדל בהרים הגבוהים ובטמפרטורות נמוכות לעומת הרובוסטה שגדלה באזורים נמוכים וטמפרטורה חמימה. הערביקה פופולארי יותר בשל הטעם שלו והוא לא חייב להשתלב עם זנים נוספים, בניגוד לכל הזנים האחרים.

  1. פינלנד מובילה בשתיית קפה

זו ככל הנראה אחת העובדות המפתיעות על קפה ובצדק. רובנו היינו מנחשים כי איטליה או ברזיל מובילות בשתיית קפה אבל את המקום הראשון תופסת דווקא פינלנד עם ממוצע של מעל 12 ק״ג קפה בכל שנה. לצורך השוואה, האמריקאי הממוצע שותה פחות מ-5 ק״ג קפה בשנה. אגב, לאחר פינלנד אפשר למצוא את נורבגיה, איסלנד ודנמרק.

  1. רק שתי מדינות בארה״ב מייצרות קפה

הקפה גדל בצורה האופטימלית לאורך קו המשווה. זו הסיבה שלא כל מדינה יכולה לגדל קפה וזו גם הסיבה שישנן רק שתי מדינות בתוך ארצות הברית הגדולה שמגדלות קפה. להוואי יש מזג אוויר אופטימלי לגידול פולי קפה כקליפורניה הייתה המדינה השנייה בארה״ב שהתחילה גם כן לגדל את הקפה. הזן הגדל בהוואי נקרא Kona והוא מעובד לרגלות הר הגעש והוא אחד מזני הקפה היקרים כשהטעם שלו ייחודי ומאופיין בחלקלקות מתקתקה של גוף קל.

  1. משמעות המילה ״אספרסו״ היא ללחוץ החוצה

משקה האספרסו אהוב כל כך בכל רחבי העולם כשמעניין לדעת כי המילה ״אספרסו״ מגיעה מאיטלקית ומשמעותה היא ״ללחוץ החוצה״. המילה בעצם מתארת את תהליך הכנת האספרסו בו מאלצים את המים הרותחים לעבור דרך קפה טחון דחוס. עוד מעניין לדעת כי כמות הקפאין באספרסו גבוהה יותר לעומת קפה רגיל ולמעשה יש צורך בשלוש כוסות קפה ״רגיל״ כדי להגיע לאותה כמות קפאין שבכוס אספרסו אחת.

  1. פסולת פולי הקפה טובה למגוון דברים

כולנו מודעים לחשיבות המחזור ובמקרה של הקפה כיף לדעת כי אפשר להשתמש גם בפסולת של הפולים וביותר מדרך אחת. פולי הקפה יכולים להיות תוספת נפלאה לקומפוסט שבגינה. הם יכולים לסייע לגדילה של הצמחים בחוץ ויכולים להוות חלק מהקרקע לעציצים בבית. עוד שימוש נהדר לשאריות פולי הקפה נעשה בתעשיית הבריאות כשישנם מוצרים שונים כולל פילינג המכילים את השאריות שלא משמשות להכנת המשקה הנהדר. זוהי דרך נפלאה לנצל את כל הטוב של הצמח.

  1. לא תמיד שתו את הקפה

היום השימוש הפופולארי ביותר לפולי הקפה הוא המשקה החם שאנחנו אוהבים אבל כדאי לדעת שזה לא המצב מאז ומעולם. שבטים אפריקאים היו צורכים את הקפה בלעיסת הפולים במקום לבשל אותם. הם נהגו לטחון את הפולים, לערבב אותם עם שומן מהחי ולגלגל אותם לכדור אנרגיה אותו הם היו אוכלים. גם היום אפשר למצוא את הקפה משולב בממתקים ומאכלים שונים אך לא נהוג לאכול אותו בפני עצמו.

Back to top button