חדשות חוץמבזקים

הותיקן למשפחות החטופים: "שיקיריכם ישובו הביתה בהקדם"

"שהייסורים יסתיימו ושיקיריכם ישובו הביתה בהקדם" – במילים אלו נחתם ביקור בני משפחות החטופים בותיקן. משפחות החטופים סיימו הבוקר (חמישי) את ביקורם באיטליה ובותיקן לאחר סדרת פגישות, בראשן עם האפיפיור, כמו גם עם בכירי ממשל איטלקים, מגוון ראיונות לתקשורת המקומית והבינלאומית ואירוע מיוחד עם הקהילה היהודית.

אמש התקיים האירוע המסכם עם הקהילה היהודית בבית הכנסת הספרדי העתיק בגטו היהודי של רומא. עשרות מבכירי הקהילה היהודית הגיעו לחבק ולחזק את בני המשפחות. נעמי דיזני נשיאת הקהילה היהודית באיטליה סיפרה בנאומה "כל לב יהודי בכל אחת מ-21 הקהילות שלנו כואב יחד איתכם. כולנו תפילה שכל החטופים יחזרו, אתם לא לבד, כולנו יחד איתכם".

בין הנואמים הנוספים היו שגריר ישראל רפי שוץ שציין כי עבורו מדובר אולי באירוע המרגש ביותר עבורו בביקורם: "אני מאחל לכם בני המשפחות שהייסורים שלכם יסתיימו בהקדם ושיקיריכם יחזרו הביתה מהר, בריאים ושלמים". בנוסף נשאו דברים רב הקהילה היהודית של איטליה דיזני ונשיא הקהילה ויקטור פדלון. מטעם המשפחות דיברו מיכאל לוי, אחיו של החטוף אור לוי ורומי כהן, אחותו התאומה של החטוף נמרוד כהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפגש המרגש נחתם בשירת התקווה משותפת של כל האורחים. משלחת בני המשפחות לרומא ולוותיקן יצאה אל הפועל בהובלת משרד החוץ והמטה הממונה על החטופים והנעדרים במשרד ראש הממשלה.

משפחות - חטופים - ביקור - ותיקן
צילום: סטפנו צ'יריאני
משפחות - חטופים - ביקור - ותיקן
צילום: סטפנו צ'יריאני
צילום וידאו: משרד החוץ

Back to top button