לבנוןמבזקים

בכיר לשעבר בצבא לבנון: סוכנים עוקבים אחר תנועות חיזבאללה ומדווחים לאויב

תא"ל ג'ורג' נאדר, גנרל בדימוס בצבא לבנון שהיה מפקד הגדוד המוטס, התייחס היום (חמישי) בראיון לכלי תקשורת בלבנון לתקיפה של חיל האוויר אתמול לעבר בית בכפר בית יהון שבדרום מחוז בינת ג'ביל שבה חוסל סיראג' ראאד מהעיירה ג'בעא (בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט מוחמד רעד) ועוד ארבעה פעילי חיזבאללה שהיו עמו והבהיר כי זו נקודת מפנה מסוכנת בסכסוך המתמשך בגבול ישראל-לבנון.

הבכיר בצבא לבנון לשעבר נאדר הסביר כי הוא מאמין שתקיפה כזו לא הייתה יכולה לצאת אל הפועל ללא מידע מודיעיני "חם" שהתקבל בזמן אמת. "ישראל בחרה את הבית הזה כמטרה בידיעה וודאית שיש בתוכו את אנשי החיזבאללה. המשמעות היא שפועלת רשת סוכנים שעוקבת מדי יום באופן מדויק אחר תנועות חברי חיזבאללה, חוקרת, חודרת לסביבתם ושולחת מידע".

הוא הוסיף בהקשר זה כי "המטוס שביצע את התקיפה היה בטוח בנוכחותם של גורמים אלו במקום ומי שהודיע לו על כך היו רשת של סוכנים באמצעות אמצעי תקשורת מיוחדים וספציפיים המיועדים לכך, אשר היו ערוכים לחלוטין ליצור קשר ולהודיע על כך לאויב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הסביר כי "אם יש סוכן שעוקב אחר מטרה אז כדי ליידע את המיקום של המטרה עליו להשקיע את כל זמנו בכך, וזה לא קורה תוך דקות, אלא דורש זמן ארוך יותר, אולי שעות, כך שהסוכן שולח את המידע לאויב במהירות האפשרית העומדת לרשותו" ולכן הדגיש כי "מדובר ברשת של סוכנים ולא באדם אחד". הוא הביע צער על כך ש"הסתננה" לסביבה הקרובה של חיזבאללה רשת מרגלים.

בהתייחסו למצב הביטחוני בימים הקרובים אמר תא"ל בדימוס נאדר כי "חיזבאללה קשרה את עצמה להפוגה ברצועת עזה והודיעה שתעמוד בה, אך עדיין לא ברור האם היא אכן תעמוד בהתחייבותה. עד היום העניינים בדרום לבנון היו בשליטה ואף אחד מהצדדים לא רוצה הסלמה, זה לא אינטרס של אף אחד ובטח לא של ישראל. ההבנה הבסיסית של ישראל כיום היא להסיר את האיום של עזה, הגדה המערבית והפלסטינים שבתוכה. הם אלה המהווים את האיום העיקרי עליה מבחינה דמוגרפית. מנגד, אני סבור שהמצב בלנון יישאר כפי שהוא עד שיוכרע המצב בעזה".

לדבריו, "בעזה יש יותר מ-15,000 הרוגים, אלפי נעדרים, ויותר מ-40,000 פצועים, בנוסף להרס מסיבי של בתי מגורים שימנעו מאנשיה לחזור אליהם. מצד שני ישראל טרם השיגה הישגים צבאיים למרות כל ההרס שביצעה, בשל האבדות האנושיות שספגה ועודנה סופגת, בנוסף למצבה הכלכלי וההפסדים בתיירות. גם אם היא תחזיר את כל החטופים היא לא תצא מרווחת מכל זה. ישראל אמרה שתחסל את חמאס אבל עד כה לא הצליחה וגם לא תצליח לחסל אותו לחלוטין".

נאדר נשאל לגבי השמועות כי חיזבאללה וכוחות אל-פג'ר המזוהים עם הקבוצה האסלאמית (חמאס לבנון) שיגרו בכוונה את הטילים שלהם מהכפרים הנוצרים ברצועת הגבול הדומי במטרה לנטרל את הכפרים השיעים והסונים והשיב: "שמעתי על העניין הזה בחדשות, שמספר תושבים מהכפרים הנוצרים הם שידווחו כי ההפצצה הגיעה מאדמותיהם, אבל אני לא יכול לאשר את אמיתות הנאמר, ואני לא יכול להכחיש זאת כי אין לי שום מסמך מתועד בעניין זה".

הוא קרא לחיזבאללה שלא לבצע ירי מתוך היישובים ואמר: "על חיזבאללה לדעת שרוב הלבנונים, מכל הכתות, ללא יוצא מן הכלל "מסרבים להפוך את כפריהם לצריפים צבאיים" ואני מקווה שחיזבאללה תנטרל את כל המקומות המיושבים ותבצע את הירי ממקומות פתוחים."

הוא גם קרא למועצת הביטחון של האו"ם לדבוק ליישום ההחלטה 1701 ואמר כי "אם היו מיישמים אותה, לא היינו מגיעים למה שהגענו" והמשיך, "אני לא יכול לתמוך מעשית בעזה בזמן שאף אחד בקהילה הערבית כולה לא רוצה לתמוך בה צבאית, בעוד לבנון היא המדינה החלשה ביותר. מה הציעה הפסגה הערבית-אסלאמית לעזה מלבד גינוי והקמת ועדה כשאף אחד מהם לא התגייס צבאית לתמוך בה, בעוד אני הכי חלש צריך לעשות זאת? סוריה, שהיא מעמודי התווך של ציר ההתנגדות, לא שמענו ממנה מילה על הנעשה בעזה, ואף אחת מהמדינות המנרמלות את היחסים שלהם עם ישראל לא איימה להסיג את שגרירה מתל אביב".

תא"ל ג'ורג' נאדר, גנרל בדימוס בצבא לבנון
תא"ל ג'ורג' נאדר, גנרל בדימוס בצבא לבנון

Back to top button