חדשות הארץמבזקים

מלחמה בצפון? עשרות תקנים לרופאים חסרים במרכז הרפואי לגליל בנהריה

שבעים תקני רופאים ושישים עובדי מינהל ומשק חסרים למרכז הרפואי לגליל בנהריה כך נחשף בסיור של ועדת הבריאות של הכנסת שנערך היום (חמישי) במרכז הרפואי. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי: "הוועדה, בה אין חלוקת קואליציה ואופוזיציה, מחויבת לגייס לבתי החולים שבחזית תיקצוב, ציוד, מיגון ותקנים"

ועדת הבריאות של הכנסת סיירה היום (חמישי) במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס), הדגיש את מחויבות הוועדה, בה אין חלוקה בין קואליציה ואופוזיציה, לסייע לבתי החולים הנמצאים בחזית, בתיקצוב, ציוד, מיגון ותקנים. כמו כן ציין את התרשמותו מהיחס האישי של מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, לו זוכה כל עובד במקום. נוסף על כך הדגיש את ישיבות המעקב אותן עורכת הוועדה, ותמשיך לערוך בעתיד, בכל הקשור בצרכי בתי החולים.

פרופ' ברהום ציין את הרחבתה של המחלקה לטיפול נמרץ עם פרוץ המלחמה, ואת התירגולים הנערכים מדי שנה למקרי לחירום. כמו כן פירט את היערכות ביה"ח להתלקחות החזית הצפונית ואת המחסור בתקציב להקמת מגדל האישפוז החדש. סגנית המנהל ד"ר חיתאם חוסיין סקרה את היקף פעילותו הרחב והמתפתח כל השנים של המרכז הרפואי, ובאותה נשימה גם את יחס המיטות הנמוך במדינה ביחס למספר האוכלוסייה אותה הוא משרת (כ-650 אלף איש), כמו גם יחס התקנים למיטות הנמוך במדינה. ד"ר חוסיין פירטה את היערכות ביה"ח עם פרוץ המלחמה, כהורדת מחלקות לשטחים ממוגנים, ואת אתגר המשך התיפעול – כאשר כשליש מהעובדים פונו מבתיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף הוזכרה העובדה, שכ-60 אלף איש מתושבי הצפון פונו מבתיהם, כאשר חלק ניכר מתוכם הם מטופלים קבועים של המרכז הרפואי. עד כה טיפל ביה"ח שבנהריה, הנמצא 10 ק"מ בלבד מהגבול, בעשרות חיילים שנפצעו בחזית, תוך שהוא מכין ומתרגל את עצמו לאירוע רב-נפגעים (אר"ן). בנוסף בירך יו"ר הוועדה את ד"ר חוסיין על בחירתה לחברה בוועדת סל התרופות.

ד"ר צבי שלג, המשמש אף הוא סגן המנהל, סיפר על הקשר ההדוק עם פיקוד העורף, וההכנות לתרחיש של התקפות יומיומית על האזור, בו עלול להתרחש אר"ן מספר פעמים ביום לאורך כמה שבועות. בנוסף ציין את המחסור בתקנים לרופאים מומחים, עובדי מנמ"ש (מינהל ומשק) וסיעוד, למרות העמידה בתבחינים. עוד עולה מהישיבה, כי כ-70 תקני רופאים וכ-60 עובדי מינהל ומשק חסרים למרכז הרפואי.

ד"ר דודו דגן, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, הדגיש את החלטת מנכ"ל המשרד לסייע לבתי החולים שבחזית בבניית מחלקות חדשות ובתנאי ההעסקה. כמו כן שיבח את המוכנות מצד הנהלת ביה"ח והצוותים השונים. "חוסר התקציב במיגון במערכת הבריאות מוערך במיליארדי שקלים, וכרגע הוקצה רק סכום של 230 מיליון שקלים, שיחולקו עפ"י צורכי המערכת הדחופים", הוסיף ד"ר דגן, שהודה במחסור בתקנים וציין את פעילותו הרבה בסגירת פער זה מול האוצר".

ח"כ יאסר חוג'יראת (רע"מ) הדגיש את חשיבות המוכנות בביה"ח ואת זכאות תושבי הפריפריה לרמה רפואית כמו במרכז. ח"כ לימור סון-הר מלך (עוצמה יהודית) ציינה את מחויבות הוועדה לסייע בתוספת המיגון ובהקצאת תקנים, ועפ"י ח"כ משה רוט (יהדות התורה), הוועדה נטלה על עצמה את השלמת הפערים לבתי החולים השונים.

המרכז - הרפואי - לגליל - נהריה - סיור
צילום רוני אלברט
המרכז - הרפואי - לגליל - נהריה - סיור
צילום רוני אלברט

Back to top button