מבזקיםרצועת עזה

התכנון של חמאס אחרי ההפוגה הראשונה והמלכודת שהוא טומן לישראל

בהודעה של גדודי אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס שפורסמה לפי זמן קצר (חמישי) נמסר כי הפוגת האש המסתמנת מחר תהיה הראשונה מאז נפתחה המלחמה ב-7 באוקטובר ותגרור אחריה עוד הפסקות אש. עוד נטען כי המהלך יביא בסופו של דבר לשחרור של כלל האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

וזו לשון ההודעה: "ב-7 באוקטובר הנחית חמאס מכה הרסנית לכל פרויקט ההתיישבות הציוני שתאודור הרצל וכל מייסדי הפרויקט הזה להעלות על הדעת בסיוטים הגרועים ביותר שלהם. בתקופה שבה מכונת התעמולה הציונית קידמה את הרעיון שישראל היא מולדת בטוחה ליהודים, ועידוד העלייה אליה, הגיע ה-7 באוקטובר לגרש את כל מתיישבי עוטף עזה לראשונה מאז הנכבה, בנוסף לעקירת כל תושבי יישובי הצפון. זה גרם לישות לחשוב על המציאות של רעיון עתיד בטוח באזור זה, וקולם של רבים שדיברו על הגירה הפוכה עלו, וזו כשלעצמה מכה לדוקטרינת ההתיישבות, והשפעותיה יהפכו לברורות יותר לאחר סיום המלחמה.

באשר להפוגה הזמנית הנוכחית, חשיבותה נעוצה בעובדה שישראל, שפרויקט ההתנחלויות שלה נהרס, עתידו המדיני של ראש ממשלתה נהרס וכבודה נהרס, נתמכת על ידי אמריקה בפרט והמערב בכלל. שהצהרות ההנהגה שלו הונחו בשמיים, באשר להגירת תושבי עזה לסיני וחיסול חמאס, והעדר הפסקת אש סופית למעט פירוק ההתנגדות והשבת כל האסירים. מדובר בציפייה וויתור מאולצים. בשל שביתות ההתנגדות, האיתנות של תושבי עזה והלחץ של האנשים החופשיים בעולם שעלו לכיכרות, הפסקת אש נחשבת וויתור ונסיגה מכל ההצהרות והעמדות הקודמות, וכאן טמונה חשיבות העניין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכיוון שישראל החלה לרדת מהעץ ולהבין את מציאות הזעזוע שהיתה נתונה לו ב-7 באוקטובר, תהיה הפסקת אש זמנית, הפסקת אש זו תגרור אחריה הפסקות ביניים נוספות, שיובילו להפסקת אש מוחלטת ולחתימה של עסקת חליפין הכוללת הלבנת כל בתי הכלא והסרת המצור על עזה. אלו ההשפעות הישירות של ה- 7 באוקטובר. באשר להשפעות האסטרטגיות על הסוגיה הפלסטינית ועל פרויקט ההתיישבות הציונית, הן יופיעו לאחר סוף המלחמה הזו, והם יהיו גדולים וחשובים לטובת מטרתנו."

המלכודת החדשה של חמאס:

ישראל צריכה להיערך לניסיונות של ארגון הטרור חמאס ל"הוציא" את ישראל כמי שאינה מכבדת הסכמים, מבולבלת ואובדת עצות. בחמאס ינסו מחר עם היציאה אל הפועל של עסקת החטופים ותחילת ההפוגה לאתגר את ישראל.

על פי הדיווחים ברשתות החברתיות חמאס ינסה לתקן את המראות של מאות אלפי העזתים שצעדו מצפון הרצועה דרומה בתחילת המלחמה וידחקו בהמונים לחזור צפונה אל בתיהם. צה"ל כאמור, יצטרך לכבד את הפוגת האש הזמנית ולכן חמאס ידאג לתעד את לוחמי צה"ל מתמודדים על האתגר כדי לגרום לו להיראות כמי שמפר את ההסכם. בישראל הודיעו כבר שיציידו את החיילים באמצעים לפיזור הפגנות על מנת למנוע מתושבים עזתים לשוב צפונה. איך זה יראה? נמתין למחר.

לפי הודעת קטאר, מחר בשעה 07:00 תיכנס לתוקפה הפסקת האש וכן יופסק גם איסוף המודיעין האווירי בדרום הרצועה, בשעה 10:00 יופסק גם האיסוף המודיעיני גם בצפון הרצועה למשך 6 שעות. בשעה 16:00 ישוחררו החטופים ויועברו לידי ישראל. חמאס פרסם את רשימת החטופים שישוחררו אך מטה החטופים בישראל ביקש שלא לפרסם אותה. הודעות נמסרו ל-13 המשפחות שיקיריהן ישוחררו מחר וכן גם משפחותיהן של אלה שלא ישוחררו.

ראש הזרוע הצבאית של חמאס יחיא סינואאר
ראש הזרוע הצבאית של חמאס יחיא סינואאר

Back to top button