חדשות הארץמבזקים

תרגיל ההונאה של סינוואר: כך חמאס פעל ל"הרדים" את לשכת ראש הממשלה

חודשים ספורים לפני מתקפת ה-7 באוקטובר של חמאס-דאעש ביישובי דרום הארץ, התקיים משא ומתן חשאי בין לשכת ראש הממשלה למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. כך מדווח הערב (חמישי) מיכאל שמש הכתב הפוליטי בתאגיד השידור הציבורי.

יו"ר ש"ס אריה דרעי חשף בראיון לאבי מימרן ברדיו "קול חי" כי ישראל הייתה מוכנה במסגרת המשא ומתן שהתקיים מול סינוואר לשחרר את גולדין, שאול, אסייד ומנגיסטו שמוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה. .

במהדורה הערב ב"כאן חדשות" הובאו פרטים נוספים לפיהם: שב"כ ניהל את השיחות בציר מיוחד. הן החלו כבר לקראת סוף השנה שעברה בממשלה הקודמת ונמשכו בממשלת נתניהו לאורך החודשים האחרונים. נושא השבויים והנעדרים מרוכז במערכת הביטחון אבל מלווה באופן צמוד מאוד על ידי לשכת רה״מ ובאותם חודשים ע״י המזכיר הצבאי אבי גיל אחד האישים הקרובים ביותר לנתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמים במערכת הביטחון מתארים את ההתרחשות כתרגיל הונאה ענק של סינוואר שניסה "להרדים" את לשכת רה״מ שאחראית על הנושא מקרוב. כשבמקביל הוא מכין את המתקפה הרצחנית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

יש לציין כי מלבד המשא ומתן היו צעדים נוספים שבהם השתמש חמאס כדי ל"הרדים" את ישראל ומערכת הביטחון ואחד מהם היה ההתפרעויות שנראו במשך שבועות לפני המתקפה.

Back to top button