מאמריםמבזקים

צביקה יחזקאלי בפרשנות מעניינת: מדוע העסקה מתעכבת? כי זה חלק מהקרב

ראש הדסק לענייני ערבים של "חדשות 13", צביקה יחזקאלי מספק היום (חמישי) פרשנות מאוד מעניינת לעיכוב של העסקה לשחרור החטופים ומדגיש כי העסקה רעה מבחינת התנאים שלה וישראל הייתה יכולה לנהוג אחרת על מנת לשפר עמדות מול חמאס.

"שלום לכולם, אני רוצה לתת שתי דקות פרשנות להבין מה קוראים העסקה והעיכוב בעסקה." אומר יחזקאלי ומוסיף, "בעצם חמאס צריך זמן כבר הרבה זמן ועצם הדיבור על העסקה הוא גורר זמן, עצם זה שישראל הולכת לעסקה היא מורידה מעזה את מכת המחץ ולכן זה בדיוק מה שחמאס רוצה ובדיוק עכשיו שסוגרים, עוד פעם איזה עיכוב וכו'… זה חלק ממשיכת זמן למה? הקרב הוא על זמן, סבלנו זה אחד מהעקרונות שחמאס מפעיל כשהוא בחולשת צבאית, הוא מפעיל את עיקרון הסבלנות מול חברה שאין לה הסבלנות. אסביר, אתמול בכיר חמאס אמר למה אתם עושים איתנו עסקה, כי לא הצלחתם להם מחוק אותנו, אם היית מוחק אותי, לא היית צריך עסקה, אז אם אתה בעצם צריך אותי אני עדיין קיים, אם אני עדיין קיים אתה לא ניצחת. כי הגדרות המלחמה שלך זה למחוק אותי. זה היגיון! וכל עוד אנחנו לא מבינים את זה, אנחנו עושים עסקאות, אנחנו בידיים שלהם, הוא מול מוליך אותנו במתווה שלו – "אוי אני לא יודע אפה כל החטופים, אוי, נפלט לי העט אני לא יכול לחתום, נחתום מחר אוטוטו, זה כבר קורה וכל המשפחות…."

יחזקאלי מוסיף כי "זה הפעלת הדמוקרטיה על עצמנו, זה הפעלת עצמנו על עצמנו, זה מה שחמאס עושה, צריך להבין את זה. אמרו לי למה אתה נגד העסקה, אני לא נגד העסקה, אני רוצה שהילדים והנשים יחזרו הביתה, אבל ה"איך" הוא חשוב. "איך" אנחנו עושים את זה, שתופסים אותנו כאן בגרון, "אנחנו רוצים את העסקה" … חמאס יש לו זמן, רגע, איך יש לך זמן, כל כך הרבה, לא משנה… יש לו אלפים פה בארץ, אלפים של עצורים זה לא מעניין אותו. הוא קודם כל רוצה להפעיל את הלחץ עליך והוא "קול", למרות מה שעשיתי עליו, זה העניין. ה"איך" של העסקה הוא לא טוב לנו – זו עסקה רעה מבחינת התנאים שלה, כי לא הצלחנו להביא לחץ צבאי לשפר עמדות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר יחזקאלי כי "מה המסקנה? צריך יותר לחץ צבאי. למה, כי ככה זה במזרח התיכון, חברים, רק חזק שורד, רק חזק יכול להכריח את החלש לציית לתנאים שלו, ולא ההפך כמו שהם חושבים עכשיו. אז ככה להבין את העיכוב, לא להיות בלחץ, להבין שזה המשחק והתאזר בסבלנות".

Back to top button