חדשות הארץמבזקים

משחקי ליגת העל בכדורגל יחודשו בסוף השבוע – כל מה שצריך לדעת

משחקי ליגת העל בכדורגל יחודשו בסוף השבוע הקרוב עם משחק ההשלמה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל פתח תקווה. טרם חידוש המשחקים, מבקשים במינהלת הליגה להביא בפני האוהדים הנרגשים מספר דגשים.

מתווה חזרת המשחקים: פיקוד העורף וזאת מתוך ראיה והבנה רחבה של חשיבות החזרה לפעילות אישר מתווה מיוחד לקיום משחקים בתקופת המלחמה המותאם למשחקי קבוצות הליגות המקצועניות, כחלק מההיערכות לחזרת פעילות הליגות המקצועניות, הגיעו אנשי פיקוד העורף לאצטדיוני הליגות המקצועניות, ערכו סיורים וקבעו את המרחבים המוגנים למקרה הצורך.האישור שניתן על ידי פיקוד העורף הינו לקיום משחקים ללא קהל ועם כמות שחקנים ובעלי תפקידים מוגבלת ותקף כל עוד האצטדיון בשטחו מתקיים המשחק מוגדר באותו זמן על ידי פיקוד העורף בסטטוס ירוק ו/או צהוב. כל קבוצה התבקשה למנות בעל תפקיד ליישום ההנחיות.

הפסקת המשחק בשל אזעקה והנחיות לאופן חידושו: במידה ובמהלך המשחק תשמע אזעקה, ישרוק השופט להפסקת המשחק ומרגע זה המשחק ייעצר (על כל המשתמע) וכל הנמצאים באצטדיון ייכנסו באופן מהיר ומיידי למרחבים המוגנים שהוגדרו וישהו בהם במשך 10 דקות. לאחר שהיה של 10 דקות במרחב המוגן וחזרת השחקנים והשופטים למגרש, שופט המשחק, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, עשוי לתת זמן היערכות/חימום נוסף. במידה ויינתן זמן היערכות יעודכנו מנהלי הקבוצות בהתאם.במידה ויופעלו אזעקות במהלך החימום לפני תחילת המשחק ו/או במהלך הפסקת המחצית יקבע השופט את זמן ההיערכות והחימום הנדרש על פי שיקול דעתו ומועד פתיחת המשחק/המחצית יעודכן בהתאם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנהלות המשחק במקרה של אזעקה במתחם בו יושבים שופטי המסך – במידה ובמהלך המשחק תהיה אזעקה במתחם בו יושבים שופטי המסך (VAR) בעיר שוהם, המשחק יימשך וישוחק בדקות בהם יהיו שופטי המסך במרחב המוגן ללא שיפוט מסך (כפי שנעשה במקרה של תקלה טכנית). במידה ותהיה אזעקה במרכז בו יושבים שופטי המסך לפני פתיחת המשחק או לפני פתיחת המחצית השניה (קרי – בזמן שהמשחק אינו משוחק) ימתין השופט עד לחזרת שופטי המסך לחדר העבודה ואז יפתח/יחדש את המשחק. בכל מקרה של הפסקת מערכת שיפוט המסך (VAR) בשל אזעקה בשוהם או של עיכוב בפתיחת המשחק/המחצית מנהלי הקבוצות יעודכנו על ידי צוות השיפוט.

עצירת שעון המשחק: במידה ובמהלך המשחק תשמע אזעקה, יעצור שופט המשחק את הזמן בשעונו. שעון המשחק על גבי המסך ייעצר (או יועבר אחורה בדיעבד במידה והמפעיל לא הספיק לעצור אותו בזמן אמת) ועם חידוש המשחק, הוא ישוחק מאותה הדקה בה הוא הופסק (כלומר – הזמן לא יתווסף כתוספת זמן, אלא יהיה חלק מ – 45 הדקות של המחצית).

מביאי כדורים: כחלק ממגבלת הכמויות ועל מנת שלא לסכן ילדים ובני נוער, בשלב הראשון לא יהיו באצטדיון מביאי כדורים. כל קבוצה תפזר כדורים מסביב למגרש ותמנה אחראי להחזרת הכדורים לעמדות בו הם יהיו במידה והם יצאו וזאת על מנת שרצף המשחק לא ייפגע.

משחק כדורגל - דרבי - תל אביב - אצטדיון בלומפילד - הפועל תל אביב - מכבי תל אביב
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button