חדשות הארץמבזקים

אמהות הלוחמים לרמטכ"ל: תן הוראות פתיחה באש ברורות חיי חיילנו קודמים

על רקע הפסקת האש בעזה, פנו (שישי) אמהות לוחמים לרמטכ"ל בדרישה כי הוראות הפתיחה באש יהיו חדות וברורות, וזאת כלקח מאירועי עבר בהם התקרית הקשה בה נחטף הדר גולדין ונפלו שני לוחמים: "אנו דורשות כי ההוראות הפתיחה באש לחיילנו יהיו ברורות ואף יוחמרו ויהיו חדות ובררות – כל אזרח אשר מתקרב לחיילנו ינוטרל, כל סכנה לכוחותינו – תענה בכל האש ומידית".

פורום אמהות הלוחמים פנה לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה כי יפעל לשמור על חיי החיילים גם בהפסקת האש. לדברי האמהות, אשר חלקם אמהות ל-4 ו-5 לוחמים, בשל ארועי העבר, יש לחדד את הוראות הפתיחה באש דווקא בשעת הפסקת האש ולתת לחיילים הוראות ברורות וחדות – לנטרל כל סיכון ולא להתלבט "אם יש ספק – אין ספק", לדיברי האמהות. במכתב מזכירות האמהות את התקרית הקשה שהתרחשה בעת הפסקת אש במבצע צוק איתן בה נחטף החייל הדר גולדין ונפלו שני לוחמים נוספים.

"אנו קבוצת אימהות של לוחמים בחזית, רואות זכות גדולה בכך שילדינו לוקחים חלק חשוב בלחימה בעזה, וליבנו מלא גאווה על ההישגים הרבים שצה"ל משיג בלחימה. אנו מאמינות בחשיבותה של המלחמה, בטוחות בצדקת דרכה, ומאמינות כי עם ישראל ינצח בזכות החוסן הלאומי הטמון בנו ובזכות צור ישראל", פתחו האמהות את מכתבם לרמטכ"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי אמהות הלוחמים אסור לחזור על טעויות העבר, תוך שהם מזכירות את יום השישי השחור בו נחטף הדר גולדין ונפלו הלוחמים בניה שראל וליאל גדעוני: "לצערנו, ניסיון העבר מראה כי בזמנים של הפסקות אש קיבלו חיילנו פקודות מבלבלות וסותרות, זאת בזמן שהם נמצאים בליבו של שטח אויב עוין. על מנת שדבר כזה לא יחזור על עצמו גם כעת, הפקודות שיורדות אל השטח חייבות להיות חדות וברורות. נזכיר כי לצערנו בעבר תוך ניצול הפסקת האש בידי מחבלי חמאס נחטף סגן הדר גולדין, ונפלו רס"ן בניה שראל וליאל גדעוני. על פי התחקיר של מח"ט גבעתי דאז, עופר וינטר, הבלבול בפקודות הוא זה שהוביל לתוצאות הקשות של אותו "יום שישי השחור", אסור לחזור על טעויות העבר! – טעויות שעלו לנו בדמים", כתבו.

בהמשך מכתבם דורשות האמהות כי רא"ל הלוי יתן הוראות ברורות וחדות לחיילים "אדוני הרמטכ"ל, כאימהות ללוחמים, אשר שלחו את בנם לשדה הקרב, אנו רואות בך, כמי שאחראי גם לניצחון המיוחל וגם לשלומם של ילדינו. אנו דורשות כי ההוראות לחיילנו יהיו ברורות, ומתוך ניסיון העבר, דווקא בעת הזאת הוראות הפתיחה באש אף יוחמרו ויהיו חדות ובררות – כל אזרח אשר מתקרב לחיילנו ינוטרל, כל סכנה לכוחותינו – תענה בכל האש ומידית. הכלל היחיד אשר צריך להנחות את בנינו – חיי חיילנו קודמים לאזרחי האויב. הנחו את חיילנו – אם יש ספק, אין ספק. לא להסס לפתוח באש כנגד כל איום וחשש".

לסיום כתבו האמהות "אנו מחזקות אתכם להמשיך ולא לעצור – עד הניצחון. שלחנו את בניינו לשדה הקרב מתוך אמונה ברורה בצדקת הדרך – אנא החזירו לנו אותם, רק בסיום המשימה, רק לאחר השמדת כל אויבינו לא דקה לפני!. חיילנו חזקים, המשפחות חזקות, העורף איתן, העם נחוש – בע"ה אנחנו ננצח", חתמו את מכתבם.

תנועת אמהות הלוחמים, מאגדת מאות אמהות ללוחמים בחזית מכל רחבי הארץ, ומכלל המגזרים. האמהות פועלות מתוך דרישה כי צה"ל ומדינת ישראל יעדיפו קודם כל את חיי חיילנו וזאת לפני אזרחי האוייב.

אמהות הלוחמים - מכתב לרמטכל - הפסקת אש
מכתב - אימהות - לוחמים - רמטכ"ל - פתיחה באש
צילום: פורום אימהות הלוחמים
חיילים - לוחמים - צה"ל - מלחמה - חמאס - עזה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button