חדשות הארץמבזקים

שבו ארצה: הותרו לפרסום שמותיהם של 13 החטופים ששוחררו

יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת (שישי) את החטופים השבים ארצה, לאחר שעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי בשטח ישראל. כוחותינו מלווים את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

בהודעה משותפת של צה"ל ושב"כ נמסר כי "מפקדי צה״ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה. נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים."

דובר צה"ל מבקש מהציבור לגלות סבלנות ורגישות ולכבד את פרטיותם של השבים ומשפחותיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשימת אזרחינו ששבו ארצה: משפחת אשר : דורון כץ-אשר (בת 34), רז אשר (בת 4), אביב אשר (בת שנתיים) • משפחת אלוני : דניאל אלוני (בת 45), אמיליה אלוני (בת 5) • משפחת מונדר : רות מונדר (בת 78), קרן מונדר (בת 54), אוהד מונדר (בן 9) • עדינה משה (בת 72), חנה קציר (בת 76), מרגלית מוזס (בת 77), חנה פרי (בת 79) ויפה אדר (בת 85). הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם.

באשר לחנה קציר, נזכיר כי לפני ימים בודדים הג'יהאד האסלאמי הוציא הודעה רשמית בה טען כי חנה מתה כתוצאה מהפצצה ישראלית. שחרורה של חנה בחיים הינה ההוכחה האולטימטיבית לכך שכל פרסומיהם של ארגוני הטרור בעזה, הינם לוחמה פסיכולוגית ויש לקחת אותם תמיד בערבון מוגבל.

בהודעה רשמית ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "ממשלת ישראל מחבקת את אזרחינו השבים הביתה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים. אזרחינו עברו בדיקה רפואית ראשונית ומשפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים שהם שבו. בנוסף, שוחררו 11 אזרחים זרים."

מרגלית מוזס ששוחררה לאחר שנחטפה לעזה ב 7 באוקטובר.

מרגלית מוזס מחלימת סרטן, חובבת טבע מושבעת ובמיוחד ציפורים. אוהבת טבע וטיולים, למרות מצבה הבריאותי הירוד. בקיץ האחרון הייתה בשיט בצפון נורווגיה. והחורף מתכננת לנסוע למוזאמביק. מרגלית אוהבת לסרוג, סורגת עבור הנכדים אפודות וסוודרים כל הזמן. השתתפה במבצע סריגת כובעים לפגיה.

מרגלית מוזס
מרגלית מוזס
מרגלית מוזס
מרגלית מוזס

עדינה משה ששוחררה לאחר שנחטפה לעזה ב 7 באוקטובר.

עדינה משה בת 72, נחטפה לעזה ב-7 לאוקטובר מביתה בקיבוץ ניר עוז, לאחר שהמחבלים רצחו את בעלה סעיד משה. היא אמא לארבעה ילדים: מאיה, יעל, ששון ועמוס. כעת היא חוזרת לזרועות ילדיה ונכדיה, היא תוכל להמשיך בגידול חלק מנכדיה הגרים בקיבוץ ותחזור לתחביביה: בישולים, גידול הצמחים וקריאת ספרים.

עדינה משה
עדינה משה
עדינה משה
עדינה משה

דניאל אלוני וביתה אמיליה ששוחררו לאחר שנחטפו לעזה ב 7 באוקטובר.

דניאל אלוני וביתה אמיליה בת ה-6 נחטפו בשבת בבוקר בעת ביקור חג שלהן בניר עוז אצל אחותה של דניאל, שרון אלוני-קוניו (שנחטפה יחד עם התאומות שלה אמה ויולי בנות ה-3 יחד אם אביהם דוד קוניו).

ביום שבת בשעה 11:00 בבוקר דניאל שלחה הודעה האחרונה למשפחתה והודיעה להם שיש להם מחבלים בבית והיא חוששת שהם לא ישרדו את זה. כעת דניאל ואמיליה נמצאות בדרכן לישראל.

רותי, קרן, ואוהד מונדר ששוחררו לאחר שנחטפו לעזה ב 7 באוקטובר.

אברהם מונדר, בעלה של רותי מונדר, ואביה של קרן וסבא של אוהד, עדיין בידי חמאס בעזה.

אוהד מונדר
אוהד מונדר נחטף יחד עם אימו, קרן בזמן שביקרו את סבא וסבתא בחג. ביום שבת הם תכננו לחזור חזרה לביתם בכפר סבא. בחודש שעבר אוהד הספיק "לחגוג" יום הולדת 9 ואלפי ישראלים חגגו לו גם כאן בישראל.

קרן מונדר:
קרן בת 54 ואמו של אוהד ששוחרר יחד איתה. קרן מורה לחינוך גופני בחינוך המיוחד והיא מאמנת ילדים בכדורעף. היא מורה מאוד מוערכת ועטורת פרסים בבית ספר בבני ברק, שם מספרים שאין ילד שהיא לא הגיעה אליו ונתנה לו את הלב שלה. בנוסף לאימונים שהיא מעבירה, קרן היא שחקנית כדורעף בקבוצה בליגת מאמאנט. בני המשפחה היו אמורים לקום בבוקר ולנסוע למפגש משפחתי לכבוד החג. כולם היו בבית של אברהם ורותי, הסבא והסבתא.

רותי מונדר:
הייתה אמורה בשבת השחורה ללכת לחגוג את החג בבית של הבת שלה והנכד. רותי נולדה בבאר יעקב, ועברה לקיבוץ ניר עוז במסגרת גרעין צבר, בעקבות אחותה. היא הכירה בקיבוץ את בעלה אברהם ונולדו להם שני ילדים – קרן ורועי. רותי היא אישה מאוד מוכשרת, הספרית והתופרת של הקיבוץ. בנוסף לכך, רותי גם עוסקת בסריגה, ציור ותפירה. רותי בפנסיה והולכת לחוגים ועושה טיולים עם המשפחה.

דורון כץ אשר, ובנותיה אביב ורז כץ אשר, אשר ששוחררו לאחר שנחטפו לעזה ב 7 באוקטובר.

דורון כץ אשר
ביקרה עם משפחתה בקיבוץ ניר עוז ונחטפה יחד עם בני משפחה נוספים ביניהם גם שתי בנותיה אביב ורז. הן תועדו נלקחות לעזה. דורון התחתנה עם יוני ולהן שתי בנות, גרים בגנות הדר והיא עובדת כרואת חשבון. אחותה התכתבה איתה בזמן השתלטות המחבלים על הקיבוץ.

אביב ורז כץ אשר
אביב בת שנתיים וחצי, ורז בת הארבע מגנות הדר. נחטפו יחד עם אמן דורון כאשר היו בביקור אצל סבתן בניר עוז שנרצחה בשבת השחורה.

יפה אדר אשר שוחררה לאחר שנחטפה לעזה ב 7 באוקטובר.

יפה אדר, בת 85, נחטפה מביתה בניר עוז ב-7 באוקטובר ותועדה מובלת על קלנועית שבה נוהגים מחבלי חמאס לתוך רצועת עזה.

יפה היא אימא לשלושה ילדים: משה, ורד וארז, וסבתא לשמונה נכדים ושבעה נינים. אחד הנכדים, תמיר אדר, בן 38, נחטף יחד איתה לרצועת עזה והוא עדיין נמצא בשבי חמאס. תמיר הוא אבא לשני ילדים – נטע בת שלוש ואסף בן שבע. כעת יפה אדר עושה את דרכה לבית החולים.

חנה פרי אשר שוחררה לאחר שנחטפה לעזה ב 7 באוקטובר.

חנה פרי, בת 79, פנסיונרית, עלתה לארץ בשנות ה-60 מדרום אפריקה. היא ומשפחתה גרו בנירים כל חייהם. חנה הכירה את בעלה בישראל לאחר שעלה מאנגליה. לחנה יש 3 ילדים. חנה אוהבת לעבוד בגינה ולטפל בחתול שלה. היא מאוד קרובה לילדים ואהבו לבלות ביחד בארוחות הערב המשפחתיות. חנה אוהבת ללכת עם חברותיה לשיעורי התעמלות וטאי צ'י .

חנה קציר אשר שוחררה לאחר שנחטפה לעזה ב 7 באוקטובר.

משפחתה וחבריה של חנה קציר מספרים עליה שהיא אישה שכולה לב ותמיד תיתן מעצמה לאחר. חנה עבדה כמטפלת שנים רבות בקיבוץ ומכריה תיארו אותה ואת רמי בעלה שנרצח: "צמד חמד, בלתי נפרדים".

חנה היא אמא לשלושה ילדים, וסבתא לשישה נכדים. במשך שנים היא טיפלה בילדי קיבוץ ניר עוז במסירות, והקדישה את כולה למשפחתה. חנה נחטפה מביתה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה והיום שוחררה לישראל. בעלה, רמי נרצח על ידי המחבלים.

חנה קציר

תיעוד של רגע כניסת השבים לשטח מדינת ישראל. צילום: דובר צה"ל

Back to top button