חדשות הארץמבזקים

המסר ממשפחות החטופים בעצרת: "לא לעצור עד שכולם ישוחררו"

במלאת 50 ימים מאז חטיפת יקירנו לעזה, משפחות החטופים הגיעו הערב (ש) לעצרת מרכזית בכיכר החטופים לעיני 100,000 איש והבהירו: "אין ניצחון עד החזרת אחרון החטופים. את השבר בין המדינה לאזרחיה אפשר יהיה לתקן רק אחרי שכולם יחזרו הביתה".באירוע השתתפו האומנים אהוד בנאי, עדן חסון, איתי לוי, קרן פלס וגל דה פז. את העצרת הנחתה סיון כהן סבן. משפחות החטופים שיקריהם עדיין חטופים בעזה נשאו דברים.

אלון אדר, נכדה של יפה אדר ששוחררה בסוף השבוע האחרון משבי חמאס: "סבתא שלי ביקשה כבר היום להגיע לעצרת בשביל לתמוך בכם. היא מסתכלת מבית החולים עליכם וגאה בעם המדהים שלנו. היא מבקשת שנחזיר את כולם הביתה עכשיו".

שרון שרעבי, ש-2 אחיו יוסי (53) ואלי (51) נחטפו מקיבוץ בארי: "אחי יוסי ואלי נחטפו בשבת השחורה מקיבוץ בארי. מדינת ישראל הפרה את החוזה ב-7 באוקטובר וזה הזמן להחזיר את האמון. צריכים להחזיר את כולם הביתה עכשיו. אין לנו חלון הזדמנויות אחר. אין לנו ברירה אחרת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורנה ורונן נאוטרה, הוריו של עומר נאוטרה שנחטף מהמסיבה (22): "עומר גדל בבית ספר יהודי ציוני בארה"ב ועלה לישראל בתום לימודיו בכדי לשרת את המדינה. הוא התגייס לשיריון והרגיש את אחוות הלוחמים. באותה שבת נוראית, המציאות התהפכה על פנינו. נפער בתוכינו בור שלא ניתן למלא. נמשיך להילחם בשביל להחזיר את עומר ואת משפחתו החדשה שלו, משפחת החטופים".

אסיף, בר, גל ודקל ילדיה של מיה גורן (56) חטופה מניר עוז: "העסקה הזו נותנת לנו תקווה לשחרור יקרינו. חייבים להדגיש שזו רק ההתחלה ושהמאבק לא יסתיים עד שהאחרון חוזר הביתה".

שובל צרפתי, בת זוגו של אופיר צרפתי – נחטף מהמסיבה ברעים: "אופיר נחטף לעזה בזמן שניסה לברוח מהמסיבה כשהוא פצוע. מי החליט שגברים נמצאים בתחתית הרשימה לשחרור? אסור לקבינט לאפשר את הסלקציה הזו. שברו לו את הלב ב-7 באוקטובר, חברי הקבינט לא עמדו על המשמר ואפשרו למחבלים לטבוח ביקרינו. אתם לא תנוחו ולא תרימו את הראש עד שכולם יחזרו הביתה – כולם כולל כולם. זו היא משימת חייכם. תסתכלו לחטופים שלנו בעיניים ואל תשכחו אותם ותשאירו אותם מאחור".

אייבי מוזס – יו״ר ארגון נפגעי פעולות האיבה: "זכרו שפדיון שבויים הוא ערך עליון. אשתי עופרה נשרפה לנגד עיני שהייתה בהיריון ושלושה חודשים לאחר מכן נרצח גם ילדי הקטן. לא נתתי לטרור לרגע לנצח אותנו. מתוך הכאב הפרטי שלי אני משיר מבט למשפחות החטופים שיקריהם לא חזרו ונמצאים בסיוט. אני אומר זאת בקוך ברור וחזק – אף ילד ישראלי לא צריך ללכת לישון מתחת לאדמה בשבי החמאס. שחררו אותם עכשיו".

שייח׳ מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל: "קשה לבטא במילים את אשר מתרחש. הלב נקרע לנוכח הכאב הבלתי נתפס. התרגשנו יחד עם משפחות החטופים ששבו, אך המחשבות נותרות עם יתר החטופים המוחזקים ברצועת עזה. למראה תמונת הילדים החטופים, העיניים דומעות. איך אפשר להזיק לילד קטן וטהור. איך אפשר לפגוע בנשים חפות מפשע? באנשים שוחרי טוב ושוחרי שלום? זה הוא שפל אנושי ותהום של חושך ושנאה. בני העדה הדרוזית מאחורי כל החטופים. אנו כואבים את כאבכם ומזדהים עם הסבל הנוראי שלכם. אנו בעלי ערכים משותפים של אהבת אדם וקדושת החיים. לצערי יש כאלה בקרבינו שחושבים אחרת ולא מחשיבים אותנו. אני מבקש לחזק את ידכם ואני מתפלל לבורא עולם שיחזיר לנו את כל החטופים הביתה בריאים ושלמים. המאבק שלכם הוא מאבק צודק ואנושי של כולנו. הימים הבאים יביאו איתנו בשורות טובות. החזרת כל החטופים היא צו ערכי ומוסרי מהין כמותו. אני פונה למנהיגי העולם לעשות הכל בכדי להשלים את המעשה האנושי שהתחילו ולהביא את כל החטופים הביתה. חיילים ואזרחים כאחד. יחד נעשה ויחד נצליח להחזיר את כל החטופים הביתה".

הרב יעקב מדן, רב ישיבת הר עציון, בנו נפצע קשה במלחמת חרבות ברזל: "אנחנו מקדמים בשמחה עצומה את פני השבים משבי חמאס לעזה. אנחנו בהפוגה שנאלצנו להתפשר עליה וטוב שהתפשרנו. למלחמה יש מטרה ברורה והיא להשמיד את החמאס והג'יהאד ולהשיב את תושבי העוטף למקומם. זו הדרך היחידה בה נשרוד בארץ הזאת אחרי אלפי שנות גלות. לא נסכים לעולם לוותר על החיילים החטופים ונגביר את הלחץ הצבאי על סינואר ושותפיו עד לשחרור האחרון שבהם. בני איבד שתי רגליים במלחמה הזו ובאתי לכאן היום בכדי להזדהות איתכם והמאבק. למרות החששות מהתחזקות החמאס, אנחנו נשלב ידיים למען שחרור החטופים בכדי שעם ישראל יהיה מאוחד ויוכל להמשיך הלחימה בצפון ובדרום".

חיים ילין, ראש מועצה איזורית אשכול לשעבר, חבר קיבוץ בארי: "תודה לכם שבאתם לתמוך בנו בלחימה האינסופית להחזרת כל החטופים הביתה. אני רוצה להודות לכל החיילים שחילצו אותנו תחת התופת ולימדו אותנו מזה ערבות הדדית. אנחנו חייבים להמשיך להילחם בשביל לשחרר את כל החטופים. כולל אורון שאול, הדר גולדין, מנגיסטו והישאם. לא נפסיק את לצעוק את זעקתינו, עד שכל החטופים לא יחבקו את המשפחות שלהם. צה"ל צריך יילחם עד הסוף מול הטרור ויכריע אותו, לא נחזור הביתה לאותה מציאות. זה או הם או אנחנו".

חטופים - עצרת - כיכר
צילום: משה זנדבנק
חטופים - עצרת - כיכר
צילום: משה זנדבנק
חטופים - עצרת - כיכר
צילום: משה זנדבנק
חטופים - עצרת - כיכר
צילום: משה זנדבנק
חטופים - עצרת - כיכר
צילום: משה זנדבנק

Back to top button