חדשות הארץמבזקים

סערה במכבי חיפה: שחקנים זרים נמנעו מהנפת שלט תמיכה בשחרור חטופים

סערה במועדון הכדורגל מכבי חיפה לאחר ששחקנים זרים בקבוצה נמנעו מהנפת שלט תמיכה בשחרור החטופים בעזה בטקס שנערך אתמול (מוצאי שבת) בפתיחת משחק הכדורגל בליגת העל מול הפועל פתח תקווה שנערך באיצטדיון סמי עופר. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אף קרא לשלול את אזרחותו הישראלית של אחד השחקנים הזרים המשחקים בקבוצה

ממועדון הכדורגל מכבי חיפה נמסר: עם פרוץ המלחמה, התגייס מועדון הכדורגל שלנו, למען הקהילה בעוטף עזה, ולמען הלוחמים והלוחמות בחזית, ואף יזם פעילויות רבות להעלאת המודעות להשבת החטופים ובכדי לסייע בכל דבר אפשרי לקהילה בתקופה קשה זו.לפני המשחק מול הפועל פ״ת, נערך טקס הזדהות שכלל דקה דומיה והנפת שלט הקורא לשחרור החטופים. כל שחקני הקבוצה, ישראלים וזרים כאחד, עמדו וכיבדו את דקת הדומיה, כשלזרועם סרט שחור כאות אבל ודגל ישראל על החזה.

חלק מהטקס היה כאמור הנפת השלט. השחקנים העידו כי חששו שמדובר במסר שעלול לפגוע בהם, ולכן נמנעו מלהחזיק את השלט. לאחר המשחק ערכנו במועדון בירור בקרב כל השחקנים הזרים, בכדי להבין מדוע נהגו כך. השחקנים העידו כי לא ההבינו את המסר וכוונתו של השלט ולכן חששו.רק בשלב שהשחקנים היו על כר הדשא, הם הבינו שהם אמורים להניף שלט וחששו מהמסר מבלי להבין מהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עלינו לזכור שחלק מהשחקנים מגיעים ממדינות פרו פלסטיניות והם חוששים מאד לשלום בני משפחותיהם שנמצאים במדינות האם.המועדון יערוך בירור ויפיק לקחים על הכשל בתהליך ההסברה לשחקנים מבעוד מועד על התוכן השלט. על אף חששם לשוב למדינה תחת מלחמה, והחשש למשפחתם, שבו השחקנים הזרים לישראל.

אצטדיון סמי עופר - חיפה - לילה - כדורגל
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button