מבזקים

גיבור: מעמד תושב לאזרח אריתראי שהציל את חייו של קצין צה"ל מטבח חמאס

שר הפנים העניק תושבות ישראלית לאזרח אריתראי שחירף נפשו בשביעי באוקטובר והציל חיי קצין צה"ל. כאות תודה והבעת הערכה העניק היום (ראשון) שר הפנים משה ארבל תושבות ישראלית למולוגטה צגאי, אזרח אריתראי החי בישראל, אשר חירף נפשו תחת אש בבוקר יום שבת השביעי באוקטובר והציל את חייו של סא״ל י׳ , סמח״ט החטיבה הצפונית בעזה.

בבוקר פרוץ המלחמה, טנדר עמוס במחבלים נסע בעיר שדרות ופגש בסא״ל י׳, אשר נפגע מירי ישיר ואיבד את הכרתו. דקות לאחר מכן, התעורר סא״ל י׳ והבחין בעובר אורח שרכן מעליו ועצר את הדימום בבטנו תוך מלמול: "אני איתך עד הסוף". שעתיים שהו השניים בתעלה, כשסביבם מחבלים עוברים ויורים לכל עבר, עד לחילוצם מהמקום לבית החולים באמצעות רכב פרטי.

עם שחרורו מבית החולים ביקש סא״ל י׳ להשיב תודה למי שהציל את חייו ופנה לשר הפנים בבקשה לסייע להסדרת מעמדו בישראל.שר הפנים משה ארבל התרגש ממעשה הגבורה של מולוגטה והחליט, כאות תודה והערכה למי שהקריב עצמו להצלת חיים, להעניק למולוגטה תושבות בישראל. השר ארבל, "השבעה באוקטובר הוא אסון שהשפיע על כל המדינה. המעט שניתן לעשות כדי להוקיר תודה למי שסיכן את חייו כדי להציל חיים של קצין צה״ל הוא לתת למולוגטה אפשרות לחיות כאן בכבוד. הכרת הטוב היא ערך יהודי ראשון במעלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תושבות - אזרח - אריתראי - הציל - קצין - שר - ארבל
צילום: משרד הפנים
תושבות - אזרח - אריתראי - הציל - קצין - שר - ארבל
צילום: משרד הפנים

Back to top button