צרכנות

נטילת הלוואה – איך לעשות זאת נכון?

קרדיט לתמונה: istockphoto

תקופות קשות ומאתגרות מבחינה כלכלית אינן דבר זר לנו, הציבור הישראלי, למרבה הצער. מגפות עולמיות, מלחמות ומבצעים צבאיים, אינפלציה ועליות מחירים חדות – כל אלו ועוד הם מצבים המאפיינים ומשפיעים על המשק הישראלי, וכל זה במרוצת שלוש השנים האחרונות בלבד… במצבים שכאלו ההתנהלות הכלכלית של משקי בית ובתי עסק כאחד הופכת מאתגרת במיוחד, ואחת הדרכים הנקודתיות להתמודדות עם המצב היא נטילת הלוואה ייעודית.

הלוואה מתאימה הניתנת בתנאים אטרקטיביים ו"נכונים" יכולה בהחלט לסייע להתמודד עם משברים שונים המאפיינים את המשק בישראל בעידן הנוכחי, ולהעלות את משק הבית או את בית העסק על המסלול להישרדות וליציאה מאותו משבר בצורה טובה כמה שיותר. אך על מנת שזה יקרה חשוב לקחת את ההלוואה הנכונה והמתאימה, מגורם המימון הנכון.

כיצד לנטול את ההלוואה הנכונה בעתות משבר?

גם בזמנים רגילים קשה להחליט איזו הלוואה או מימון בנקאי לקחת, מאיזה בנק לעשות זאת ותחת איזו תכנית או מסגרת. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתקופה מאתגרת באופן כללי במשק, הבחירה בהלוואה הנכונה עלולה להיות מאתגרת אף יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתור התחלה, כדאי לנסות ולהבין טוב יותר מה אנחנו בדיוק רוצים וצריכים, עוד לפני שבכלל ניגשים לבחון הצעות ספציפיות שונות של הבנקים. נסו לבצע הערכה מדויקת כמה שיותר של גובה הסכום לו אתם נדרשים, והזמן שייקח לכם להחזיר סכום זה (פלוס הריבית הנלווית).

לאחר מכן, מומלץ להשתמש בסוג זה או אחר של מחשבון הלוואה. ניתן למצוא לא מעט אפשרויות אונליין של מחשבון הלוואה , הן באתרי הבנקים והן באתרים אחרים. אל מחשבון ההלוואה ניתן להזין את גובה הסכום אותו מעוניינים ללוות ואת תקופת ההחזר הרצויה, ולהבין כיצד ייראה ההחזר החודשי שלנו. לחילופין, ניתן להזין שניים מהנתונים האחרים ולקבל מהמחשבון את הנתון השלישי (למשל – להזין את ההחזר החודשי הרצוי ואת גובה ההלוואה הכולל, ולהבין כמה זמן ייקח לנו להחזיר את ההלוואה כולה).

מחשבון מסוג זה מסייע לראות בצורה פשוטה וברורה כיצד ייראו המאפיינים העיקריים של ההלוואה (סכומה הכולל, תקופת ההחזר וגובה ההחזר החודשי הצפוי), וכך להבין טוב יותר מול מה אנחנו עומדים לפני שמתחילים לבדוק הצעות קונקרטיות של בנקים שונים.

לאחר שעשינו זאת, ניתן לגשת לבחינת הצעות שונות של הלוואות. כדאי לחפש באתרי הבנקים את הקטגוריות הרלבנטיות עבור המקרה שלנו. למשל, במידה ומדובר בהלוואה לעסק, חפשו אחר קטגוריות של הלוואות ייעודיות לעסקים. הלוואה לעסק ניתנת פעמים רבות בתנאים מועדפים וטובים יותר, במיוחד בתקופות מאתגרות מבחינה כלכלית ולאומית במהלכן הן משרד האוצר ובנק ישראל והן הבנקים עצמם מתגייסים ומתגמשים על מנת לסייע לעסקים במדינה לשרוד את המשבר (למידע לדוגמא ).

לסיכום, בין אם אתם צריכים הלוואה לעסק או הזרקת מזומנים על מנת שלא לחרוג ממסגרת האשראי שלכם בבנק במהלך תקופה קשה ומאתגרת דוגמת זו שאנו חווים כרגע, כדאי להשקיע זמן ותשומת לב בתהליך חיפוש ונטילת ההלוואה. זה ישתלם לכם ביותר לאחר מכן…

בהצלחה וזמנים טובים יותר לכולנו.

Back to top button