מבזקיםרצועת עזה

ישראל וחמאס בעד הארכת הפסקת האש הזמנית מעבר ליום שני

הפעימה השלישית של העסקה כבר מאחורינו ונותרה עוד פעימה רביעית ואחרונה במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים שנסגר בין ישראל לחמאס בתיווך של קטאר ומצרים.

עם זאת במסגרת עסקה זו ניתנה אפשרות הארכה של ימי הפוגת אש נוספים בתמורה לעוד שחרור חטופים כנגד אסירים ביטחוניים הכלואים בבתי הכלא בישראל. במסגרת העסקה הראשונה התחייב חמאס לשחרר 50 חטופים ישראלים, אך ורק נשים וילדים עבור 150 מחבלים.

בנוסף ישראל גם התחייבה לאפשר כניסתן של לפחות 200 משאיות סיוע הומניטרי מידי יום במהלך ארבעת ימי ההפוגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם סיום ההסכם המקורי כעת המתווכים דנים עם הצדדים על אפשרות של הארכת ימי הפסקת האש בתמורה לשחרורם של חטופים נוספים.

קטאר ומצרים שמובילות את השיחות בין חמאס לישראל שמטרתן להאריך את הפסקת האש מעבר ליום שני, ייתכן בארבעה ימים נוספים, בודקים את האפשרות להגדיל ל-20 את מספר החטופים שישוחררו בכל יום ובהם נשים וילדים נוספים. לאחריהם, אם תימשך העסקה בין הצדדים, ישוחררו בעדיפות ראשונה גברים קשישים ולאחר מכן גופות של חטופים שאינם עוד בחיים. כך לפי גורמים רשמיים במצרים. כזכור, עד כה חמאס שלל לגמרי אפשרות של שחרור גברים ישראלים במהלך הפסקת האש הזמנית.

חמאס אמר כי הוא בעד הארכת ההפוגה: "חמאס מבקש להאריך את הפסקת האש מעבר לארבעת הימים הראשונים בתמורה לשחרור עצורים נוספים", נכתב בהצהרה שפרסמה הזרוע המדינית של ארגון הטרור.

לפי גורמים מצריים וקטארים על חמאס לספק את הרשימה של החטופים שיוכלו להשתחרר במסגרת הארכת העסקה.

הנשיא ביידן אמר כי ארצות הברית דוחפת להמשך הפסקת האש מעבר ליום שני "העסקה הזו מספקת תוצאות מצילות חיים. זו המטרה שלי, זו המטרה שלנו, לשמור על ההפסקה הזו מעבר למחר כדי שנוכל להמשיך לראות את החטופים יוצאים החוצה ולהגביר סיוע הומניטרי לנזקקים בעזה".

שחרור חטופים - רצועת עזה - חמאס
צילום: טלגרם חמאס

Back to top button