מבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגיב להאשמות: "אין בתקציב שקל קואליציוני"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הבוקר (שני) ברשת החברתית פייסבוק פוסט, ובו התייחס לאישור התקציב לסבב המלחמה "חרבות ברזל".

השר פתח: " קמפיין "הכספים הקואליציוניים" חזר לחיינו לסיבוב נוסף. ממחזרים את אותו קמפיין שקרי מתקופת אישור התקציב המקורי, הפעם סביב תקציב המלחמה המתוקן שיאושר בעזרת השם היום בממשלה."

ולאחר מכן התייחס להאשמות: "אין בו שקל קואליציוני! זה פשוט שקר. כלל הכספים הקואליציוניים אושרו במסגרת תקציב המדינה לפני כחצי שנה. הסיבה היחידה שהם משתרבבים כאן לאירוע היא דווקא העובדה שהחלטנו לערוך בהם קיצוץ עמוק של 70% מכל הכספים החדשים, שהם 1.6 מיליארד ש"ח, ולהעביר אותם לצרכי המלחמה. זה מחייב אותנו להביא לממשלה החלטה שמתקנת את ההחלטה של התקציב הקואליציוני שאושרה בחודש מאי כדי לגרוע ממנה את הקיצוץ. אם לא היינו נוגעים בכספים הקואליציוניים זה לא היה מגיע לממשלה ואף אחד לא היה מדבר על זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמו כן השר גם פירט את החלוקה המחודשת של התקציב: "יש בתקציב הזה 3.5 מיליארד ש"ח לתקצוב המפונים במלונות, כדי שתושבי קו העימות בדרום ובצפון לא יצטרכו לישון שבועות וחודשים בבתי ספר ובמתנ"סים כפי שקבעו תכניות החירום או להתארח בערי אוהלים של גידאמק כפי שקרה במלחמת לבנון השניה. יש בו כשני מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי כדי להקים מאות כיתות כוננות בכל רחבי הארץ ולחמש אותם וכדי לחמש את המשטרה ולצייד אותה ביכולת לתת מענה טוב יותר לביטחון אזרחי ישראל. יש בו תוספת של כמיליארד שקלים למשרד הרווחה ולביטוח הלאומי כדי ללוות ולעטוף את המפונים והניצולים בצורה הכי טובה שאפשר. יש בו יותר ממיליארד שקלים תוספת מזומן למערכת הבריאות. יש בו תוספת של כמעט שבע מאות מיליון שקלים למשרד החינוך כדי לתת מענה חינוכי לכמעט מאתיים אלף מפונים בבתי המלון. יש בו כמעט מיליארד שקלים מענקים לרשויות המקומיות בצפון ובדרום כדי לאפשר להן לתת מענה לתושבים שלהם שפונו, לרשויות הקולטות בכל הארץ ולצורך היערכות ביטחונית חריגה בכל הארץ ובכל הגזרות."

הפוסט המקורי של השר:

Back to top button