מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר לפיד מגיב למחלוקת סביב התקציב: "השחיתות לא נעצרת בכספים הקואליציוניים"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, נאם היום בישיבת סיעת "יש עתיד" התייחס למחלוקת סביב הצבעת התקציב.

יאיר לפיד פתח: "תוך כדי הלחימה, בתוך ההתרגשות של החזרת החטופים, אנחנו מקבלים עוד הוכחה שמדינת ישראל נלחמת על חייה עם צבא של גיבורים, אבל עם הממשלה הלא נכונה ועם ראש הממשלה הלא נכון. נתניהו וסמוטריץ' מעבירים היום מיליארד וחצי שקל של כספים קואליציוניים לשנת 2023, ועוד לפחות חמישה מיליארד לשנת 2024. נתניהו וסמוטריץ' ממשיכים את מופע השחיתות והאטימות שפירק את המדינה הזו מבפנים עד ה-7 לאוקטובר. ממשיכים להעביר את הכסף לצרכים פוליטיים, במקום לאזרחים שצריכים עזרה יותר מאי פעם. אם זה עובר בזמן מלחמה, אז זו לא ממשלת חירום."  
 

יאיר לפיד - כנס - נאום
ארכיון. צילום: דוברות יש עתיד

בהמשך התייחס גם להבטחות השונות ופנה לכלל השרים וחברי הקואליציה:
"בניגוד לכל ההבטחות, בניגוד לכל חוות הדעת המקצועיות, הם מעבירים היום שוחד פוליטי מהסוג הגרוע ביותר. כסף שיכול היה לשמש את צה"ל, שיכול היה לשמש את המפונים, שיכול היה לעזור לכלכלה שנמצאת בקריסה. מעבירים מאות מיליוני שקלים לעמותות חרדיות שאין עליהן שום פיקוח. מעבירים מאות מיליונים לעמותות חרד"ליות של סמוטריץ' באיו"ש, קוראים לזה בשמות יפים כמו "חיזוק הזהות היהודית". שוחד ל"בייס" על חשבון אזרחי ישראל זה לא זהות יהודית. השחיתות לא נעצרת בכספים הקואליציוניים, נתניהו וסמוטריץ' ממשיכים לתחזק לפחות חמישה משרדי ממשלה מיותרים לגמרי. לבזבז מאות מיליונים על לשכות וג'ובים ותפקידים למקורבים.
 
מדינת ישראל לא צריכה, בטח לא במלחמה, את משרד התפוצות המיותר של שיקלי, את משרד ירושלים ומסורת ישראל של פורוש, את משרד המורשת של עמיחי אליהו, את משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות של סטרוק, את המשרד לשיתוף פעולה איזורי של דודי אמסלם. אלה לא באמת משרדי ממשלה. אלה סידורי עבודה מושחתים, של שרים שגורמים רק נזק. זה בזיון למדינה, זה בזיון לכוחות הלוחמים, זה בזיון לכל אדם שעובד ומשלם מיסים וככה הממשלה מתייחסת לכסף שלו. במשמרת של הממשלה הזו, במשמרת של ראש הממשלה הזה, קרה לנו האסון הנורא ביותר, המחדל הנורא ביותר בתולדות המדינה. אם הוא היה אדם הגון הוא כבר היה הולך הביתה. כבר היה מתפטר. אם לשרים שלו היה אכפת מאזרחי ישראל הם היו דורשים ממנו לשים את המפתחות וללכת. אני פונה לכל שרי הממשלה, לכל חברי הקואליציה, אתם חתומים על הכספים האלה. זה לא מספיק להתראיין נגד זה. יש לכם את הכוח לעצור את זה. תלחמו, אל תתנו לזה לקרות. אתם לא יכולים לעשות את זה לאזרחי ישראל."

Back to top button