מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: חיילים משוחררים יהיו זכאים ללימודים חינם

שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מסרו היום (שני) הודעה בדבר הצעת חוק "ממדים ללימודים".

הצעת החוק שהוגשה אושרה לקריאה ראשונה: הצעת חוק ״ממדים ללימודים״ עברה בוועדת החוץ והביטחון. החוק שנעשה בהובלת יו״ר הקואליציה אופיר כץ, קובעת 100% מימון לשכר לימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה ללוחמים משוחררים. ההצעה עברה היום בקריאה הראשונה בוועדת החוץ והביטחון בראשותו של ח״כ יולי אדלשטיין.

במהלך הדיון בוועדה הוחלט להגדיל את הזכאות למימון מ- 3 שנים ל- 5 שנים ללוחמי סדיר משוחררים, ומ- 5 שנים ל- 7 שנים ללוחמי קבע משוחררים. כמו כן הצעת החוק תסייע ללוחמים המשוחררים משירות צבאי בהתמודדות עם עומס ההתחייבויות המוטלות עליהם, תגביר את בטחונם הכלכלי, תחזק מעמדם החברתי וכיוצא מזה תרומתם היצרנית לחברה הישראלית תגבר אף היא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הקואליציה אופיר כץ: שידעו כל לוחמת ולוחם שמסכנים עכשיו את חייהם, שנמצאים בחזית, ושהשאירו את שגרת חייהם מאחור, שאנחנו כאן להגביר את בטחונם הכלכלי ולדאוג לעתידם. זה מגיע להם, בזכות ולא בחסד. אמשיך לפעול למען חיילינו בכל עת. מודה ליו״ר הוועדה ח״כ יולי אדלשטיין על המסירות והשותפות ולשר הביטחון גלנט על ההירתמות והתמיכה.

אופיר כץ
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר הביטחון, יואב גלנט אמר גם כן: ברוח העקרון שמנחה אותנו – מי שנותן יותר יקבל יותר – אנו מקדמים, כמובטח, את הצעת החוק שמביאה איתה בשורה חשובה ללוחמים המסיימים את שירותם הצבאי. זוהי הדרך שלנו, כמדינה וכחברה, להביע תודה והערכה לחיילות ולחיילים שבחרו בשירות משמעותי, ולהעניק להם כלי חשוב בצאתם לדרכם החדשה כאזרחים. הארכת הזכאות למימון באופן משמעותי, הן למשוחררים משירות חובה והן משירות קבע, היא שיפור משמעותי שיאפשר ליותר משוחררים להסתייע בהטבה. נמשיך לפעול על מנת לתגמל את המשרתים, בסדיר ובמילואים, בדגש על אלו הפועלים בימים אלה בשליחותנו, בשדה הקרב בעזה, בגבול הלבנון ובמקומות נוספים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין הוסיף: בזמן שהחיילים נלחמים עבור העתיד שלנו, אנחנו נלחם עבור העתיד שלהם. הצעת החוק המורחבת והמוגדלת הזו תעבור. חרף התנגדות האוצר, אנחנו לא עובדים אצל הממשלה, אנחנו ועדת חוץ וביטחון. האוצר יכול להמשיך ולהתנגד להצעת החוק שמטיבה עם החיילים, אך אנחנו נמשיך לקדם אותה.

Back to top button