מבזקיםפוליטי / מדיני

בשל המלחמה הכנסת אישרה: דחיית הליכי מס ומענקי סיוע

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) הליכי מס ומענקי סיוע, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 21 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע להאריך תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בהליכי מס שונים. לפי המוצע, אם מועד תחילת ביצוע הפעולה חל לפני תום התקופה הקובעת (תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום 7 באוקטובר 2023) ומועד סיום ביצוע הפעולה, חל במהלך התקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה, תקופה זו לא תבוא במניין הימים לביצוע הפעולה. כמו כן, מוצע להוסיף ימים למניין התקופות בעניין מכירת דירת מגורים מזכה לפי חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, התשכ"ג–1963.

בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת האירועים האמורים, צה"ל ערך גיוס מילואים רחב, לכל המערכים בצה"ל ובמערכת הביטחון. מרחב עוטף עזה ואזורים נוספים במדינת ישראל הוכרזו כשטחים צבאיים סגורים שהכניסה אליהם אסורה, וביישובים רבים בישראל התושבים התבקשו להתפנות מבתיהם לנוכח האירועים. בשל המצב החריג, ומכיוון שניהול המערכה מקשה על קיום שגרה רגילה ועל עמידה בזמנים הקבועים בחיקוק, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני להארכת מועדים לעת הזו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, בהתחשב בכך שגם יכולתה של הרשות לנהל הליכים שונים מוגבלת בתקופה זו, מוצע כי הארכת התקופות תחול גם על הליכים שונים שמנהלת הרשות מול הנישום, בין השאר בנוגע למועדים להוצאת שומות, כדי שלא לפגוע ביכולת הטיפול באותם הליכים."

Back to top button