חדשות הארץמבזקים

אלה 11 החטופים הישראלים ששוחררו, שר הביטחון עקב בדריכות מהחמ"ל

יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת (שני) בשטח ישראל את 11 החטופות והחטופים השבים ארצה משבי חמאס ברצועת עזה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

שר הביטחון יואב גלנט, עקב בדריכות בחמ״ל לאיתור השבויים והנעדרים, ברגע העברת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לאנשי הצלב האדום. עכשיו כאמור הם כבר בשטח ישראל.

שר הביטחון - יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון - יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

קיבוץ ניר עוז מברך על שובם של 11 מתוך 77 האנשים שנחטפו באלימות קשה מניר עוז בשבת ה-7 באוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החטופים, תשעה ילדים ושתי אימהות ששבו הערב לישראל הם: קרינה אנגלברט (51), מיקה אנגל (18) , יובל אנגל (11), שרון אלוני קוניו (34), אמה קוניו (3), יולי קוניו (3), אור יעקב (17), יגיל יעקב (13), סהר קלדרון (16), ארז קלדרון (12) ואיתן יהלומי (12). הם הגיעו לישראל לאחר 52 ימים בשבי בעזה.

בקיבוץ ניר עוז מאחלים לכולם בריאות איתנה. "ילדי קיבוץ ניר עוז ששבו הם תקוותנו לעתיד טוב יותר עבור הקהילה שלנו. עצם העובדה שהוחזקו בשבי, חלקם ללא הורה שינחם אותם – שוברת את ליבנו. הקיבוץ מחויב לתמוך בהם ובמשפחותיהם, לכל אורך תהליך השיקום הקשה שלפנינו."

עוד אמרו בקיבוץ ניר עוז: "ליבנו עם 49 חברי קהילתנו ושאר החטופים שנותרו בשבי בעזה. רבות ממשפחות הקיבוץ נותרו גם היום ללא יקיריהן לצידן, וחוששות לשלומם. אנו מחכים ומייחלים לשובם של כל החטופים מכל חלקי הארץ. קהילת ניר עוז, שרבע ממנה נרצח או נחטף במתקפת הטרור הרצחנית בשבעה באוקטובר, המהווים כשליש מכלל החטופים מישראל, דורשת להחזיר את כולם הביתה עכשיו. חשוב לציין כי שלושה מבעלי האזרחות התאילנדית שנחטפו מהקיבוץ עדיין בשבי. אך בשלב זה עדיין אין בידינו מידע לגבי זהות האזרחים הזרים שישוחררו הערב. אנו נמשיך במאבק עד שאחרון החטופים יחזור."

מידע על הישראלים ששוחררו הערב משבי חמאס

קרינה אנגלברט – בת 51. חברת קיבוץ ניר עוז. נשואה לרונן ואמא לטום, מיקה ויובל. עמוד התווך של הבית. נחטפה לעזה יחד עם בנותיה מיקה ויובל ובעלה רונן בן ה- 54 שנותר בשבי.

מיקה אנגל – בת 18. סיימה את הלימודים בהצטיינות ומתנדבת בשנת שירות. נחטפה לעזה יחד עם אמה קרינה, אחותה יובל ואביה רונן בן ה- 54 שנותר בשבי.

יובל אנגל – בת 11. ילדה חייכנית ומאושרת. נחטפה לעזה יחד עם אמה קרינה, אחותה מיקה ואביה רונן בן ה- 54 שנותר בשבי.

שרון אלוני קוניו – בת 34, תושבת ניר עוז, גדלה בעיר יבנה. נחטפה לעזה ביחד עם שתי בנותיה התאומות יולי ואמה בנות ה-3 ובעלה דוד בן ה-33 שנותר בשבי. אחותה של שרון, דניאל אלוני בת 45 ובתה של דניאל אמיליה אלוני בת ה-5 נחטפו עימם ושוחררו ביום הראשון של העסקה.

אמה קוניו – בת 3 מניר עוז. נחטפה לעזה ביחד עם אמה שרון, אחותה התאומה יולי, ואביה דוד בן ה-33 שנותר בשבי.

יולי קוניו – בת 3 מניר עוז. נחטפה לעזה ביחד עם אמה שרון בת ה- 34, אחותה התאומה אמה, ואביה דוד בן ה-33 שנותר בשבי.

אור יעקב – ציין את יום הולדתו ה-17 בשבי. נער טוב לב, חובב כושר וחיפוש אחר עתיקות. נחטף עם אביו, יאיר יעקב, בן 59, ואחיו, יגיל יעקב בן ה-12.

יגיל יעקב – ציין את יום הולדתו ה-13 בשבי. חכם, תוסס וחברותי. אוהד את מכבי תל אביב בכדורגל, אוהב מוסיקה ובישול. נחטף לעזה יחד עם אביו, יאיר יעקב בן 59, ואחיו אור יעקב בן ה-16.

סהר קלדרון – בת 16. סהר אוהבת לצייר, לפסל ולרקוד. נחטפה יחד עם אחיה ארז ואביה עופר בן ה-53 שנותר בשבי. סבתה בת ה-80, כרמלה דן, ובת דודתה בת ה-13, נויה דן, זכרן לברכה, נרצחו ב-7.10.

ארז קלדרון – ציין את יום הולדתו ה-12 בשבי. אוהב לשחק כדורגל, פינג פונג, ולנגן בחצוצרה. אוהב גם לרכב על סוסים ואופני הרים. נחטף יחד עם אחותו סהר בת ה-16 ואביו עופר בן ה- 53 שנותר בשבי. סבתו בת ה-80, כרמלה דן, ובת דודתו בת ה-13 נויה דן, זכרן לברכה, נרצחו ב-7.10.

איתן יהלומי – בן 12. אוהב כדורגל ומשחק בליגה של אשכול, לומד בכיתה המדעית, אוהב חיות, אהוב על חבריו ועל אחיותיו, רגיש ואמפטי. נחטף עם אביו, אוהד בן 49.

צילום: דובר צה"ל

Back to top button