חדשות חוץמבזקים

"בשל החינוך לשנאת יהודים": גרמניה עצרה את הסיוע לארגון אונר"א בעזה

גרמניה הודיעה כי היא עוצרת את הסיוע שלה לארגון אונר"א בעזה "בשל המצב הנוכחי".

ברלין תרמה קרוב למיליארד דולר בחמש השנים האחרונות, מה שהפך אותה לתורמת הגדולה ביותר של אונר"א.

ארגון "IMPACT-se" הישראלי המנתח חומרים חינוכיים במזרח התיכון, פרסם שני דו"חות בעקבות הטבח המזעזע שביצעו מחבלי חמאס-דאעש ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר. בדו"חות אלה חשף הארגון כי למעלה מ-100 מחבלים של חמאס שרצחו ישראלים הם בוגרי בתי ספר של אונר"א, וכי לפחות 14 מורים ואנשי צוות מבתי הספר של אונר"א חגגו את הטבח ברשתות החברתיות, כולל פוסט אחד שתיאר את התקיפה כ"בוקר מפואר בלתי נשכח". כמו כן, נמצא כי בתי ספר של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית עסקו בהאדרת המחבלים ב-7 באוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תלמידים בבית ספר בעזה
קרדיט: UN Photo / Shareef Sarhan

הביקורת על אונר"א באה גם מהשמאל וגם מהימין הגרמני. חבר הפרלמנט של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, פלקו דרוסמן, קרא ל"יוזמה חדשה" ואמר כי "לא יכול להימשך המצב עם אונר"א כפי שהיה קיים לפני המלחמה".

דובר מדיניות זכויות האדם של האיחוד הנוצרי-דמוקרטי, מייקל ברנד, אמר כי אונר"א "נכשלה" בכך שהיא סיפקה "גם מעט עזרה" ואפשרה "יותר מדי טרור".

מקס לאקס מהירוקים, מפלגתה של שרת החוץ הגרמנית אנאלנה בארבוק, אמר כי "אונר"א לא תורמת שום דבר לפתרון שלום" ומאפשרת לירדן וללבנון להימנע ממציאת פתרונות לפלסטינים החיים במדינותיהם.

מרכוס שף, מנכ"ל IMPACT-se, כינה את גרמניה "שחקנית מפתח בסיום חינוך לשנאה פלסטינית".

שף אמר שארגונו "הזהיר במשך שנים שהתוצאה של חינוך לשנאה פלסטינית, במימון הקהילה הבינלאומית, תהיה הרת אסון. למרבה הצער, זה היה המצב. כעת, כל האנשים ההגונים צריכים לוודא שהוראת השנאה תסתיים."

בינתיים גם בריסל בוחנת מחדש את מימון הסיוע הפלסטיני שלה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר. בריסל הודיעה כי היא תשהה כעת סיוע של 39 מיליון אירו מ-51 ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים עד שהקבוצות יספקו תיעוד יסודי יותר של "הליכים וכלים המשמשים לאכיפת ההתחייבויות החוזיות הנובעות מהאמצעים המגבילים ומסעיפי ההסתה". שני ארגונים נמנעו ממענקים של 8 מיליון אירו בגין הפרת סעיף האיחוד האירופי נגד הסתה לשנאה ואלימות, כך על פי דיווח ה-Irish Times .

שוויץ אף היא השעתה מימון ל-11 ארגונים לא ממשלתיים בעקבות המתקפה ב-7 באוקטובר כדי "לבצע ניתוח מעמיק של התאימות של התקשורת של ארגונים אלה לקוד ההתנהגות ולסעיף נגד אפליה של ה-FDFA". המועצה הפדרלית של שוויץ נקטה גם היא צעדים לקראת הוצאת חמאס מחוץ לחוק בשבוע שעבר.

NGO Monitor, החוקר את המימון של ארגונים פלסטינים ופרו-פלסטינים, כינה את ההחלטות של האיחוד האירופי ושווייץ "צעדים הכרחיים ומבורכים".

"הכנסת האיחוד האירופי לדרישה חדשה נגד הסתה תוביל בתקווה לסינון טוב יותר של ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים", קבע הארגון. "אנו מקווים שהשפה של המצב החדש הזה היא ספציפית מספיק כדי לטפל בהסתה מתמשכת של ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים, שכן מדיניות קיימת דומה אינה ישימה במידה רבה בהקשר הפלסטיני".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button