איראןמבזקים

איראן: "נושאת המטוסים האמריקנית נאלצה לשנות כיוון ולציית לפקודות שלנו"

"נושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר" שנכנסה אל מימי המפרץ הפרסי נאלצה לשנות את מסלולה ולהנחית את המסוקים שלה לאחר שקיבלה אזהרה ישירה מכוחות הצי האיראני", כך אמר מפקד הצי הימי של משמרות המהפכה (IRGC), אלירזה טנגסירי לסוכנות הידיעות האיראנית פארס.

"כאשר נושאת המטוסים שלהם נכנסה למפרץ הפרסי, הם ענו על כל השאלות שלנו כשראו מספר סירות לפניהם שהגיעו במהירות לכיוון דרום המפרץ." אמר טנגסירי והבהיר, "זה הים הפרסי ואנחנו שואלים ומבקשים מענה. המל"טים שלנו היו מעליהם והזהרנו אותם שכל כלי הטיס צריכים להיות על הפינה בזמן שהם עוברים. הם צייתו לפקודות שלנו".

מפקד הצי הימי של משמרות המהפכה (IRGC), אלירזה טנגסירי
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית פארס (farsnews.ir)

"יש לנו סרטונים ותמונות של כל התנועות שלהם, הפעם שהם נכנסו הם היו הרבה יותר מתואמים מהפעם הקודמת ושיתפו בעולה היטב", הוסיף מפקד הצי הימי של משמרות המהפכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלי התקשורת הממלכתיים של איראן פרסמו צילומי מל"טים המציגים לכאורה את קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר" במפרץ הפרסי לאחר שעברו את מיצר הורמוז.

מפקד הצי הימי של משמרות המהפכה התרברב ואמר: "האויב איכשהו נמלט מהמפרץ הפרסי וכמובן שהם לא נמצאים בשטח הימי שלנו. הם היו בעבר אבל אבל החליטו להתנהג בצורה רציונלית. בשנים האחרונות אין לנו ולו מקרה אחד שנכנסו לשטח הימי שלנו, כשהאמריקאים נמצאים במפרץ הפרסי הם בעצמם יודעים שזה רק כדי לעבור דרך מיצר הורמוז. אנחנו נמצאים תמיד במעקב והם לגמרי בטווח הירי של הטילים והמתקנים שלנו אבל הם אף פעם לא מנסים להסתבך איתנו או להיכנס לאתגר".

טנגסירי העריך כי הנוכחות של הצי האמריקני באזור נועדה לתמיכה בלבד. "אנחנו ממציאי ההתנגדות והתנגדנו לאויב במשך 8 שנים, והעם האיראני בהחלט לא ישתחווה לאויביו. אנחנו לא רואים אף אחד שהוא גבוה מאלוהים. היו לנו בעבר 3 נושאות מטוסים ו-80 משחתות במפרץ הפרסי ובזמנים אז הצלחנו לתפוס את הספינות השונות שלהם", אמר והוסיף, "אנחנו נציגי האומה הגדולה שעמדה מול כל האויבים במשך 44 שנים והיום אנחנו בשיא כוחנו, האויב יודע מה יש לנו ואיזה אסונות אנחנו יכולים לביא עליו".

צילום: Tasnim_military

Back to top button