חדשות חוץמבזקים

שרי החוץ של ה-G7: לישראל הזכות להגן על עצמה – לשחרר החטופים מייד

שרי החוץ של ה – G7 מסרו היום (רביעי) הצהרה משותפת בעקבות המלחמה בעזה ובה הדגישו את זכותה של ישראל להגן על עצמה וקראו לשחרור מיידי וללא תנאים של כלל החטופים המוחזקים ברצועת עזה. בהודעה המשותפת לשרי החוץ של קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, בריטניה, ארצות הברית של אמריקה והנציג העליון של האיחוד האירופי המרכיבים את פורום מדינות ה – G7 נמסר: אנו, שרי החוץ של ה-G7 של קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, בריטניה, ארצות הברית של אמריקה והנציג העליון של האיחוד האירופי מברכים על שחרור חלק מבני הערובה שנחטפו ב-7 באוקטובר על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים.

אנו, כ-G7, קוראים לשחרר את כל בני הערובה באופן מיידי וללא תנאים. אנו קוראים לעזיבה קלה של כל האזרחים הזרים. אנו מדגישים את זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה, בהתאם לחוק הבינלאומי, שכן היא מבקשת למנוע הישנות פיגועי 7 באוקטובר.אנו מעריכים את ההנהגה של ארצות הברית ומדינות האזור, במיוחד קטאר ומצרים, ואת המאמצים הבלתי נלאים שלהן להבטיח את הפסקות זה ובעתיד. אנו תומכים במאמצים המשמעותיים של האו"ם לתאם את מתן הסיוע ההומניטרי במהלך הפסקה זו.

הסדר זה הוא צעד מכריע לקראת הבאת כל בני הערובה הנותרים הביתה ולטפל בכל היקף המשבר ההומניטרי המתמשך בעזה. אנו קוראים לכל הצדדים להתבסס על הוראות ההסכם ולהבטיח שסיוע הומניטרי גדול יותר ימשיך להגיע לאזרחים בעזה על בסיס מתמשך. יש לעשות כל מאמץ כדי להבטיח תמיכה הומניטרית לאזרחים, לרבות מזון, מים, דלק ואספקה ​​רפואית. אנו תומכים בהארכה נוספת של הפסקה זו ובהפסקות עתידיות לפי הצורך כדי לאפשר להגדיל את הסיוע ולהקל על שחרור כל בני הערובה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו מדגישים את החשיבות של הגנה על אזרחים וציות לחוק הבינלאומי, בפרט המשפט ההומניטרי הבינלאומי. אנו נשארים איתנים במחויבותנו לעבוד עם כל השותפים באזור כדי למנוע מהסכסוך להסלים עוד יותר. תוך שימת דגש על חשיבות הביטחון הימי, אנו קוראים לכל הצדדים לא לאיים או להפריע למימוש חוקי של זכויות וחירויות ניווט על ידי כל כלי השיט. אנו קוראים במיוחד לחות'ים להפסיק לאלתר את ההתקפות על אזרחים ואיומים על נתיבי שיט בינלאומיים וכלי שיט מסחריים ולשחרר את ה-M/V Galaxy Leader וצוותו, שנתפסו באופן בלתי חוקי מהמים הבינלאומיים ב-19 בנובמבר.

- G7 - פורום - הצהרה - שרי חוץ
צילום: פורום G7

Back to top button