חדשות הארץמבזקים

יו"ר ועדת חוץ וביטחון חה"כ אדלשטיין: אין ברירה אלא להכריע צבאית ולנצח

ועדת חוץ וביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין קיימה היום (רביעי) דיון וקיבלה סקירה נרחבת מפי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר בדיון כי, "הגיעה העת לשנות קונספציה ולהפסיק להתייחס לכספים שהמדינה מקדישה לטובת המלחמה והטיפול בעורף כאל הוצאה".

חה"כ אדלשטיין הדגיש כי, "כל שקל שילך לשיקום העורף בדגש על הדרום והצפון – השקעה שתניב רווח בעתיד. כל שקל שיושקע בניצחון הצבאי – יניב לנו תשואה ביום שאחרי. מדינת ישראל תימדד בתוצאות המלחמה. רק אם נרכיע בצורה חדה וברורה, נוכל לשקם את תפיסת העולם כלפינו ככלל וכלפי הכלכלה שלנו בפרט".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, "היה לי חשוב לבוא לוועדת חוץ וביטחון ולהציג את המדיניות המרחיבה בה אני וממשלת ישראל נוקטים מרגע פרוץ המלחמה. כמו כן, הסכמתי עם חברי הוועדה על הצורך להדק את התיאום ושיתוף הפעולה בין הפן הבטחוני לפן הכלכלי במיוחד בעת הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי שר האוצר: "תיקון תקציב המדינה לשנת 2023 כולל 17 מיליארד ש״ח לצורכי הלחימה ו-13.3 מיליארד ש״ח לצרכים האזרחיים. אנחנו נמצאים בסוף השנה הקלנדרית והיה חשוב לנו לשמור על רציפות תפקודית של המשק, כמובן לצד מתווה הפיצויים הנרחב שכבר עבר את אישור הכנסת. בשנת 2024 נצטרך לבצע קיצוצים נרחבים לצד הגדלת תקציב הביטחון באופן משמעותי. אנחנו ערוכים כדי לתמוך את כל הצרכים המלחמתיים והאזרחיים באחריות הנדרשת".

ח"כ יולי אדלשטיין - ועדת חוץ וביטחון בכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button