חדשות הארץמבזקים

מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה: "לשלום החיילים והחזרת החטופים"

"רוצחי החמאס קראו בשם אלוהים ושחטו, רצחו ,רמסו וטבחו בבני האלוהים אלה רוצחים שפלים וכופרים" כך תיאר ליאור שחר מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים את מה שחווה בזמן ביקור עשרות אנשי הדת שיזם משרד הפנים.

מנהיגי דתות מכל רחבי הארץ, ארכיבישופים, כמרים, רבנים, אימאמים, שיח'ים אימאמים דרוזים התכנסו היום (רביעי) בכפר עזה, לתפילה וקריאה משותפת לשובם של החטופים והשבויים בעזה ולשובם לשלום של חיילי צה"ל.

כאמור הסיור נערך ביוזמת האגף לעדות דתיות במינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים ובשיתוף מועצת הרבנות, המועצה הדתית הדרוזית, הממסד הכנסייתי בישראל ומשטרת ישראל, וכלל אנשי דת מכל קצוות האוכלוסייה – דרוזים, מוסלמים, נוצרים, יהודים, אחמדים ובדואים וזאת במסגרת חיזוק הסובלנות והאחווה בין הדתות.

במהלך הסיור נחשפו אנשי הדת לגודל האסון ולזוועות שעברו תושבי כפר עזה, הטבח הנורא בנשים, ילדים וקשישים, בתים שרופים, מראות קשים שאי אפשר לשאת. הנוכחים נשאו תפילה משותפת בשפות עברית, ערבית, יוונית ועוד – נוסח התפילה נכתב לפני שמונה שנים בביקור של מנהיגי הדתות במחנות ההשמדה בפולין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליאור שחר, מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים אמר כי "כל הדתות מתעבות, מגנות ודוחות בשאט נפש את מעשי הרצח והזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר. מעשים נפשעים של כופרים – רוצחי החמאס. אנו פה להראות את הפנים היפות של הדתות – הדת היא יפה וחומלת. באנו לפה גם לקרוא לשחרור של החטופים, ולהתפלל לשלומם של החיילים שנלחמים ברשע. בתפילה משותפת לכל הדתות לשלום".

בין המשתתפים: האב מארקו – ראש הקהילה הקתולית בירושלים, בנימין הארכיבישוף ארסיטובולס – נציג הפטריאך בנגב, האב פיטר- סגן הפטריאך הלטיני בישראל, ליאור שחר מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים, איאד סרחאן מנהל אגף עדות במינהל לתפקידים מיוחדים משרד הפנים, וחברי מועצת הרבנות הראשית – הרב רצון ערוסי, הרב שמחה ווייס והרב פינטו.

איאד סרחאן, מנהל אגף עדות – המינהל לתפקידים מיוחדים, במשרד הפנים אמר: "אנו בני כל הדתות התכנסנו כאן כדי להתפלל יחדיו להשבת החטופים, לשלום חיילי צה"ל ולעילוי נשמת הנרצחים. אנו אנו אומרים פה אחד לכל העולם, אנו מגנים את הטבח הנפשע, המלחמה שלנו נגד האויב הנפשע מרצחי חמאס- דאעש, היא משותפת, לבני כל הדתות."

שייח' חאלדי דיאא ממסגד אל נור שפרעם: "הגענו לכאן, בני כל הדתות לתפילה וקריאה להשבת החטופים , לעילוי נשמת הנרצחים ולשלום החיילים. זהו ערך דתי ומוסרי. מנהיגי הדתות כולם מגנים את המעשה הרצחני והנתעב שבוצע באדמה זו. השימוש שעושה חמאס בדת נוגד בתכלית הניגוד את רוח האל. זוהי לא דרכה של הדת, זוהי דרכם של מרצחים נפשעים."

מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה
מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה
מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה
מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה
מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה
מנהיגי דתות בתפילה משותפת בכפר עזה

Back to top button