חדשות הארץמבזקים

עדות מצמררת: "סומנו ע"י כוויה מאגזוז אופנוע, סוממו והועברו ממקום למקום"

עם שחרור החטופים והחטופות מהשבי ברצועת עזה, מתגלים עוד ועוד סיפורים על ההתנהגות הברוטלית והאלימות הברברית על ידי מחבלי חמאס שחוו בזמן שהותם.

הערב (חמישי) פורסם בחדשות 12 כי יניב, הדוד של אור (16) ויגיל (12) יעקב ששהו 52 ימים בשבי חמאס בעזה ושוחררו לפני יומיים בפעימה הרביעית, נחשף להתעללות שהם עברו. הוא סיפר במפגש עם שרי חוץ באירופה, כי הם נחטפו על אופנוע והמחבלים סימנו אותם באמצעות כוויה כשהצמידו את רגליהם במכוון לאגזוז. זאת במטרה שאם יצליחו לברוח משוביהם יוכלו לזהות אותם ולדעת שאלה החטופים ה"שייכים" להם. הדוד אף סיפר כי הם סוממו והועברו ממקום למקום מספר פעמים.

"קיבלנו את הילדים בחזרה, שני הילדים שוחררו והם סיפרו לנו סיפורים על מה שהם חוו בעזה, סיפורים מחרידים", אמר הדוד ושרי החוץ והוסיף, "דוגמה אחת שזעזעה אותי היא שכל ילד שנלקח בידי חמאס, נלקח על גבי אופנוע והם לקחו לכל אחד מהילדים את הרגל ושמו אותה על צינור האגזוז של האופנוע – מה שגרם לכוויה, למטרת סימון הילדים, למקרה שהם יברחו או יימלטו, כדי שיוכלו למצוא אותם. עכשיו הם נמצאים איתנו. הם סוממו, התייחסו אליהם בצורה כל כך נוראית, אבל לפחות הם נמצאים איתנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אור יעקב – בן 16, ילד רגיש שכולו לב. עדין נפש, רגיש לאחרים, מנומס, שקט, מופנם וביישן מאד. אור הוא ילד נאיבי ואהוב על קרוביו וחבריו. הוא אוהב מאד לשחק בפורטנייט, להתאמן בחדר כושר ועוקב אחר משפיענים ויוטיוברים בתחום הכושר. אור הוא נער בעל משמעת עצמית ונחישות שיודע להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן. הוא ילד עצמאי וחשוב לו לעבוד כדי לממן את עצמו . אור משקיען, אכפתי ומצטיין בלימודים.

יגיל יעקב – בן 12, אוהב להיות תמיד במרכז העניינים, מוקף תמיד בחברים ובחברות. יקיר הבנות, ליצן הכיתה וילד עם חוש הומור מאוד מפותח. יגיל חריף ומהיר מחשבה, כריזמטי וסוחף אחריו אנשים. ילד מלא בחן שקשה לעמוד בפניו. יגיל אוהב לשמוע מוזיקה בפול ווליום – אוהב את עומר אדם ועדן חסון. בנוסף, הוא אוהב מאד אופנה ומותגים ויש לו הרבה סטייל ואוהב לעדכן ולעלות תכנים בעמוד הטיקטוק שלו.

אור ויגיל יעקב
אור ויגיל יעקב

העדות הזו של הילדים מצטרפת לעדויות נוספות שנשמעו מפי חטופים נוספים ששוחררו משבי מחבלי החמאס.

אחד החטופים הזרים סיפר, כי כמעט ולא נתנו להם בכלל לאכול, לדבריו פיתה אחת ביום. הוא אמר כי מידי פעם היו מביאים קופסת טונה שאותה חילקו בין ארבעה אנשים. הוא היה כלוא יותר מ-50 ימים ואפשרו לו בכל התקופה הזו להתקלח פעם אחת. בין היתר סיפר שהיה יחד עם חטופים ישראליים שאליהם המחבלים התייחסו באופן קשה יותר "הם היכו אותם עם כבלי חשמל", אמר.

בעדות סיפר החטוף כי הוחזק בעליית גג בבית של מורה באונר"א. לדבריו הוא סגר אותו שם ולא סיפק לו אוכל ותרופות וכמעט בכלל.

הילדים ששוחררו, חלקם פצועים סיפרו בבתי החולים כי היו רעבים, קיבלו מעט מאוד אוכל והם הוחזקו בבידוד לבד ובמשך יותר מ-50 ימים לא נחשפו כלל לאור השמש.

Back to top button