חדשות הארץמבזקים

8 חטופים שוחררו היום משבי חמאס בעזה – אלה הפרטים, השמות והתמונות

ארגון הטרור חמאס שחרר הערב (חמישי) 8 חטופים ישראליים במסגרת הפעימה השביעית, לאחר 55 ימים בשבי בעזה. החטופים ששוחררו הם: – שני גורן (בת 29), נילי מרגלית (בת 41), אילנה גריצווסקי קמחי (בת 30), ספיר כהן (בת 29) , בלאל אלזיאדנה (בן 18) ועיישה אלזיאדנה (בת 17). מוקדם יותר היום שוחררו – מייה שם (בת 21) ועמית סוסנה (בת 40).

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "ממשלת ישראל מחבקת את ששת אזרחינו ששבו כעת לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים."

מדובר צה"ל נמסר כי "יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את ששת החטופים והחטופות השבים ארצה. השבים ארצה ילוו לבסיס חצרים שם יעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נילי מרגלית

נילי מרגלית, בת 41, חברת אמת ונפש, אישה משפחתית, מסוג האנשים שאפשר לדעת שהם תמיד יהיו שם כשצריך. למדה סיעוד בתואר הראשון, ומינהל מערכות בריאות כתואר שני, עובדת כיום במיון ילדים בבית החולים 'סורוקה'. נילי עובדת כאחות מוכשרת, מקצועית, רגישה ומלאת נתינה ואכפתיות למטופליה, הילדים והוריהם.

מאז שהיא קטנה היא אוהבת מוזיקה וחיות ונאצ'י נץ' הכלב שלה הוא הדבר שהיא הכי אוהבת בעולם חוץ ממשפחתה. הדודה הכי טובה שאפשר לבקש, עוטפת ומפנקת את האחיינים שלה תמיד. נחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז.

נילי מרגלית
נילי מרגלית

ספיר כהן

ספיר כהן, בת 29, אישה שתמיד עוזרת לכל מי שצריך, צנועה, ומרבה לתרום כשיכולה, בעיקר לניצולי שואה. ספיר למדה משחק ולאחר מכן מדעי המחשב, היום עובדת כמהנדסת תוכנה. היא לוקחת חתולים אבודים ברחוב אליה הבייתה כדי לטפל בהם ולהציל אותם.

נחטפה יחד עם בן זוגה סשה טרופנוב שעדיין נמצא בשבי החמאס ועם אמו וסבתו ששוחררו אמש, מבית המשפחה שבקיבוץ.

ספיר כהן
ספיר כהן

שני גורן

שני גורן, בת 29, היא הבחורה הכי מצחיקה בעולם. האחות הקטנה במשפחה. זו שכולם עומדים דום לבקשותיה. שני עובדת בחינוך הבלתי פורמאלי בקיבוץ ניר עוז בו היא גרה, וידועה כדמות מוכרת בקהילה, כזו שכולם אוהבים ומתאהבים בה.

בכל סיטואציה בחיים, שני היא האדם שכולם יירצו שיעמוד לצידם, היא תמיד אומרת את המילה הכי מצחיקה ומתאימה, כזו שמרגיעה, יש בה המון הכלה לכל סביבתה. שני נחטפה מביתה בקיבוץ, יש לה כלבה שנחטפה גם היא.

שני גורן
שני גורן

אילנה גריצווסקי

אילנה גריצווסקי בת 30, אישה חברותית לכולם ואדם מאוד שמח, אחראית ונותנת יד לעזרה תמיד. עלתה לארץ בגיל 16 ממקסיקו בתוכנית "נעלה", היא הכי אוהבת לאכול אוכל מקסיקני ורק שבועיים לפני השבת השחורה חזרה מביקור במקסיקו.

היא אוהבת את הארץ, עובדת מחוץ לקיבוץ בחממת צמחים ומיועדת להיות מנהלת בחברת החממות. שם החיבה שלה הוא 'לאנצ'ה', בספרדית – אונייה.

נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בן זוגה מתן צנגאוקר שנמצא עדיין בשבי החמאס.

אילנה גריצווסקי
אילנה גריצווסקי

עאישה אל-זיאדנה ובילאל אל-זיאדנה

עאישה אל-זיאדנה בת 17 ובילאל אל-זיאדנה בן 18 הם אחים לבית משפחה אלזיאדנה המתגוררת בפאתי העיר רהט.

בילאל ועאישה נחטפו מקיבוץ חולית בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר כאשר המשפחה הגיעה כרגיל לעבודתם ברפת בקיבוץ ובאופן חד פעמי הצטרפה אליהם באותו היום גם עאישה.

עאישה ובילאל נחטפו יחד עם אבא שלהם יוסף ואחיהם הגדול חמזה אשר נמצאים עדיין בשבי חמאס.

עאישה אל-זיאדנה ובילאל אל-זיאדנה
עאישה אל-זיאדנה ובילאל אל-זיאדנה

עמית סוסנה

עמית סוסנה, בת 40, עורכת דין, עובדת בחברת 'לוצטו'. עמית מגדלת 3 חתולים, אוהבת מוזיקת רוק לועזית ומשחקת טניס בשעות הפנאי. הסדרה האהובה עליה היא הסופרנוס. היא גרה לבד בשכונת הדור הצעיר בקיבוץ כפר עזה, ונחטפה בעת שהתחבאה בממ"ד שבביתה.

עמית סוססנה - חטופה - שחרור
צילום: מטה משפחות החטופים
עמית סוססנה - חטופה - שחרור
צילום: מטה משפחות החטופים

מייה שם

מייה שם בת 21, מלאת שמחת חיים ובעלת לב ענק. למדה לקעקע ועובדת במכון לקעקועים, מקצוע שבו היא רוצה להתעסק בעתיד. בנוסף אוהבת לצייר ולבשל. מייה היא לוחמת בנפש, צעירה עם נפש של אישה בוגרת. היא דואגת לאחים שלה תמיד, משפחתית מאוד. הגיעה למסיבה עם חברתה הטובה אליה טולדנו, אשר נחטף גם הוא ועדיין מוחזק בשבי החמאס.

מייה שם - חטופה - שחרור
צילום: מטה משפחות החטופים

Back to top button