חדשות הארץמבזקים

רה"מ נתניהו: חיזקתי את חמאס? פעלתי נגדו וניסינו למנוע קריסה הומניטרית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים והתייחס לשלל נושאים. בעניין הטענות נגדו כי חיזק את חמאס ואיפשר העברת כספים לארגון הטרור שלמעשה שימשו לחמאס להתחמש אמר נתניהו: "הממשלות בראשותי יצאו לשלושה מבצעים מול החמאס. הרגנו אלפי מחבלים, כולל במלחמה הנוכחית. אני חיזקתי את חמאס? איפשרנו העברת כספים כדי למנוע קריסה הומניטרית של עזה.

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו: "ברור שדברים צריכים להשתנות. המשימה טרם הושלמה וחזרנו ללחימה במלוא העוצמה. אמרתי לחיילים. נמשיך עד הסוף. אין לנו ברירה אחרת. השמדנו היום ארבע מאות מטרות של חמאס, ביצענו תקיפה נרחבת בחאן יונס, חיסלנו תשתיות בבית להיא. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה. ואי אפשר להשיג אותן בלי התמרון הקרקעי.

על העסקה לשחרור החטופים אמר נתניהו: "התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מדיינים עם השטן? אבל היה לי ברור שיכולים לחלץ עשרות רבות מחטופינו ועל האפשרות הזאת לא הייתי מוכן לוותר. אלה נשמות של ילדים וילדות שהחזרנו הביתה. החזרנו אותם לחיים. השבוע פגשתי את מיה רגב, שנחטפה ע״י מרצחי החמאס. היא עברה ייסורים גופניים ונפשיים אבל היא מתאוששת וחזקה. עמדתי לצד מיטתה, חיבקתי אותה, את אביה ואת אחיה הצעיר. ראיתי לנגד עיניי משפחה שנולדה מחדש. אנחנו מחוייבים להשבת כל החטופים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה״מ נתניהו אמר על דבר נפילתו של אל״מ אסף חממי ז״ל: "הוא גיבור ישראל. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו. התפללנו יחד לתוצאה אחרת, ולצערי התוצאה הזו לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: צילום: רועי אברהם / לע״מ

Back to top button