מבזקיםפוליטי / מדיני

"נתניהו משקר, אלה העובדות על ביזת הכספים הקואליציונית בעת המלחמה"

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר הבוקר (ראשון) כי "‏בשבוע הקרוב שרים וח"כים מהקואליציה יחזרו אלפי פעמים על השקר של נתניהו לגבי "35 מיליון ש"ח לאופק חדש בחינוך החרדי". חשוב שתדעו כי כל שר או חבר כנסת שחוזר על הנתון הזה – או שהוא משקר, או שהוא לא קורא את החומר שהוא מצביע עליו, ובכך מועל בתפקידו."

"לי ישנה רק דרך אחת להתמודד עם השקרים של נתניהו – ידע ועובדות. תישארו איתי ותדעו כל מספר על ביזת הכספים הקואליציונית בעת המלחמה." אמר ח"כ בליאק.

"שימו לב – רק בשנת 2023, רק במסגרת משרד החינוך: יישום "אופק חדש" בחינוך החרדי הפרטי (ש"ס ויהדות התורה) – 177 מיליון ש"ח, מוסדות "מוכר שאינו רשמי" (לא מלמדים ליבה) – 75 מיליון ש"ח, מוסדות הפטור (לא מלמדים ליבה) – 46 מיליון ש"ח, תכנית למניעת נשירה בישיבות -27 מיליון ש"ח, גרעינים תורניים – 10 מיליון ש"ח, "תרבות יהודית" חרדית – 126 מיליון ש"ח ומוסדות תורניים – 21 מיליון ש"ח. סך הכל – 482 מיליון ש"ח. רק במשרד החינוך, רק בשנת 2023. ללא משרד ההתיישבות של סטרוק, ללא משרדי המורשת והמסורת, ללא המשרד לשירותי דת." ציין ח"כ בליאק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אגב, יישום "אופק חדש" בעמותות הפרטיות של ש"ס ויהדות התורה בשנת 2024 יעלה לפחות 700 מיליון ש"ח נוספים. לאמת יש ערך. בייחוד בעת המלחמה." הדגיש.

ח"כ ולדימיר בליאק
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button