חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת שומרון תוקף בחריפות את דן הראל: "מנוול ומסית. תתבייש לך"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב הבוקר (ראשון) בחריפות לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במיל' דן הראל, שחזר אמש במהדורת חדשות ערוץ 12 על כך ש"הטבח ב-7 באוקטובר קרה בשל לחץ בלתי נסבל של הממשלה להעלות סד"כ לאיו"ש" ואמר כי "דן הראל הוא מנוול ומסית, ממי שפיקד בצורה כ"כ מרושעת על הגירוש מגוש קטיף, היה מצופה לקצת צניעות כשהגירוש עליו פיקד מתפוצץ לנו בפנים. על אף ההבהרה של צה"ל הוא ממשיך להסית. תתבייש לך".

דגן מבהיר כי "על אף ההבהרה של צה"ל בשמאל ממשיכים להסית. אלוף פיקוד דרום לשעבר דן הראל, מי שפיקד על "ההתנתקות" – הגירוש מגוש קטיף, התארח אתמול באולפן חדשות 12 וענה על שאלתו של הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל באולפן, ששאל כיצד הוא מסביר את הקטסטרופה של ה 7.10. הראל ענה: "זה קרה משילוב קטלני של חוסר מוכנות של הצבא. אין התראה, ולחץ בלתי נסבל של הממשלה להעלות את מירב הסד"כ לאיוש. בסופו של דבר, כשאתה באיו"ש מאפשר כניסה לקבר יוסף לדוגמה, אבל צריך חטיבה כדי לאבטח את הכמה אוטובוסים שנכנסים, או לשלוח גדוד וחצי מהדרום כדי לאבטח את הסוכה של מר סוכות שהייתה בתוך חווארה. אז אתה מגיע למצב שאין מספיק כוחות. זאת שגיאה חמורה של הצבא". הפרשן הפוליטי עמית סגל העיר לו כי הדברים שהופצו ברשתות כבר הוכחשו ע"י צה"ל והעיר כי היו פיגועים קשים ביו"ש קודם ל 7.10 אולם אלוף פיקוד דרום לשעבר דן הראל לא חזר בו מדבריו."

בנוסף לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במיל' דן הראל גם ח"כ לשעבר זהבה גלאון כתבה בציוץ ברשת X: "שווה להזכיר את זה כל יום – גבול עזה יכול היה להיות בטוח לולא החלטנו שיש לנו מספיק כוחות כדי לאבטח כל התנחלות, כל מאחז, כל פרובוקציה של מתנחלים, אין על זה מחילה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגן ציין כי אמירות שהועבר סד"כ מאוגדת עזה לאוגדת איו"ש קודם ללחימה הודהדו ע"י משפיעני רשת ואנשי תקשורת של השמאל הקיצוני וזאת על אף שדובר צה"ל הוציא הבהרה בנושא בתגובה לשאילתות שהפנו אליו עיתונאים ובתגובה לפנייה רשמית של המועצה האזורית שומרון וכתב: "התעסוקה המבצעית באוגדת איו"ש לא השתנתה על חשבון פיקוד הדרום לפני המלחמה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לדברים ואמר כי "דן הראל הוא רשע שקרן ומסית. ממי שפיקד בצורה כ"כ מרושעת על הגירוש מגוש קטיף, מצופה בימים אלו, כשההתנתקות מתפוצצת לנו בפנים, לקצת צניעות."

עוד הוסיף דגן כי "מביש, שבזמן שטובי בנינו, נלחמים בחזית, ומגנים על הדרום ועל הצפון, כאשר 80% מהגברים בישובים מגוייסים לחזית, כאשר אנחנו עוברים מלוויה ללוויה משום ש 30% מהלוחמים שנהרגו לאחר ה 7.10 הם מיו"ש, מוצא זמן השמאל הקיצוני, להסית לשקר ולפלג את העם. אין על זה מחילה."

דגן המשיך ואמר כי "הבדיחה נעשית אף יותר עצובה כאשר בדיוק מי שהביאו עלינו את האסון הזה, מי שלחצו לבצע וביצעו את ההתנתקות הנפשעת מעזה שהותירה את עוטף עזה מופקרים וללא הגנה, מעזים להפנות אצבע מאשימה ושקרית להתיישבות החלוצית ביו"ש המגנה בגופה על גוש דן. אנחנו נמשיך לחנך את בנינו להיות הטובים ביותר שאפשר עבור הארץ הזו, נמשיך לבנות את הארץ ולהגן עליה. אף מטורלל של שמאל קיצוני לא ישבור אותנו כאן. אני מצפה מהתקשורת לגלות אחריות בעת הזו ולעצור את ההסתה".

אמש כתב ראש מועצת שומרון בדף הפייסבוק שלו על כמה מגיבורי המאחזים שנפלו בקרב ב 7.10 על קיבוצי הדרום: "מג"ד גדס"ר נח"ל, סא"ל יהונתן בנימין צור הי"ד, כן – מפקד הגדוד שהעובר לעוטף עזה ימין קודם לטבח, גדל ביצהר, גר במאחז הר חמד בקדומים שבשומרון. הוא יצא מביתו לקרב על קיבוץ רעים, ונהרג. סרן רן אורוש רן הי"ד, מפקד פלגה ב"דובדבן", בנו של 'אבי המאחזים' אברי רן ובן ה"מאחז" גבעות עולם ברכס איתמר – מת מות גיבורים בהגנה על קיבוץ כפר עזה. רס"ן מוטי שמיר מה"מאחז" חוות יאיר שבשומרון, יצא בהתנדבות, טרם הפקודה בשבת בבוקר יחד עם 9 מחבריו בחוות יאיר, להגנת קיבוצי עוטף עזה. בהתנדבות. מוטי נהרג בקרבות בהגנה על קיבוץ רעים".

יוסי דגן
ארכיון צילום: רועי חדי

Back to top button