חדשות חוץמבזקים

גורם רשמי בפנטגון: המשחתת האמריקאית קרני הגיבה למתקפת החות'ים

גורם רשמי בפנטגון אמר לפני זמן קצר (ראשון) לרשת אל-ג'זירה כי "טילים ומל"טים שוגרו מתימן לעבר המשחתת האמריקאית קרני וספינות מסחריות בים האדום. בתגובה, המשחתת האמריקאית קרני נענתה לקריאת מצוקה מספינה מסחרית בים האדום והגיבה למל"טים והטילים ששוגרו משטח תימן שבשליטת החות'ים".

ערוץ אל ערביה הסעודי מדווח ממקורותיו על תקיפה שביצעו המורדים החות'ים בתימן לעבר ספינה מסחרית בריטית במצר באב אל-מנדב. על פי הדיווח, הספינה שהותקפה הפליגה עם דגל בריטניה והצוות על הסיפון היה גם בריטי. סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) הודיעה גם כי ספינת משא הקשורה לאנגליה נפגעה מטיל תימני בים האדום.

דובר הכוחות החו'תים בתימן יחיא סריע התייחס היום במהלך אירוע בבירה צנעא למלחמה ברצועת עזה ואמר: "הכוחות המזוינים שלנו יחזרו לתקוף את ישראל בעוצמה אחרי שהיא חזרה להפעיל את התוקפנות הברברית נגד רצועת עזה". לדבריו, "אנחנו מנהלים היום קרב גורלי עם הציונים והאמריקאים, ונמשיך עד שתיפסק התוקפנות נגד עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי "אם ישראל תתקוף את תימן היא תעשה טעות גדולה והתגובה שלנו תהיה חזקה וכואבת. הצלחנו להנחית מכות כואבות על ישראל באמצעות טילים בליסטים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים ובכך למנוע מספינות ישראליות וכאלה שמשתפות פעולה עם ישראל לעבור בים האדום ובמיצרי באב אל-מנדב."

מבירור האירועים עולה כי החות'ים תקפו באזור מיצרי באב אל מנדב שתי שפינות משא. אחת הספינות היא בבעלות בריטית. ככל הנראה היא נפגעה קשה מאוד. מדובר בספינה שאין לה קשר לישראל, גם לא עקיף ונראה שמדובר בטעות בזיהוי של החות'ים. הספינה הנוספת נפגעה באופן קל יותר והיא שייכת לחברה שיש לה בעלות חלקית ישראלית. היא שטה ללא דגל ישראל ועל סיפונה לא היו ישראלים או סחורות ישראליות. גם במקרה הזה מדובר בניסיון של החות'ים לפגוע בישראל.

דובר הכוחות החו'תים בתימן יחיא סריע מסר הערב "הצהרה חשובה", כלשונו ובה אמר כי "הבוקר ביצעו כוחות חיל הים של צבא תימן תקיפה כנגד שתי ספינות ישראליות בבאב אל-מנדב, ספינת "Unity Explorer" וספינת "מספר תשע". הספינה הראשונה כוונה עם טיל ימי והספינה השנייה עם מזל"ט".

דובר הכוחות החו'תים בתימן יחיא סריע
דובר הכוחות החו'תים בתימן יחיא סריע

"הפעולה הגיעה לאחר ששתי הספינות דחו הודעות אזהרה מכוחות חיל הים התימני. הכוחות המזוינים של תימן ממשיכים למנוע מספינות ישראליות לנווט בים האדום והערבי עד שתיפסק התוקפנות הישראלית נגד אחינו האיתנים ברצועת עזה. הכוחות המזוינים של תימן מחדשים את אזהרתם לכל הספינות הישראליות או לאלו המזוהות עם ישראלים, כי הן יהפכו למטרה לגיטימית אם יפרו את האמור בהצהרה זו ובהודעות קודמות שפרסם צבא תימן."

Back to top button