חדשות הארץמבזקים

התובע הראשי של בית הדין בהאג ביקר בעוטף עזה: חמאס ביצע פשעי מלחמה

התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג כרים קאן ביקר במהלך סוף השבוע בהזמנת מטה משפחות החטופים בעוטף עזה ובאתר המסיבה ברעים ובהודעה מיוחדת שפרסם היום (ראשון) בתום ביקורו בישראל אמר: "הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת. ההתקפות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע בשביעי באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר המזעזעים את מצפון האנושות, פשעים שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוקם כדי לטפל בהם".

עוד אמר התובע קאן, "קראתי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם".

מדובר בהישג היסטורי של מטה משפחות החטופים שאירח בישראל במהלך סוף השבוע את התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. התובע קאן סייר במהלך ביקורו בבארי, בכפר עזה ובאיזור המסיבה ברעים וכן ביקר במטה משפחות החטופים בתל אביב ונפגש עם נציגי המשפחות אשר אמרו לו במהלך ביקורו: "אנו מצפים שתפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במטה המאבק של משפחלות החטופים אמרו כי מטרת הביקור הייתה להפגיש את התובע באופן ישיר עם הזוועות שביצע החמאס ולרתום אותו לחקירה חדה ובלתי מתפשרת לעשיית דין ברוצחים, בשותפיהם ובעוזריהם. במהלך הביקור בעוטף עזה ובאתר המסיבה ברעים, נחשף התובע לזוועות במקומות עליהם פשטו מחבלי חמאס, ולאחר מפגש עם אנשי זק״א, אף צפה בסרטונים ותמונות שתיעדו את הטבח.

התובע הראשי כרים קאן אמר בסיום הביקור: "גם בקיבוץ בארי וגם בקיבוץ כפר עזה, וגם באתר של פסטיבל נובה למוזיקה ברעים, הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת. ההתקפות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע בשביעי באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות, פשעים שה-ICC הוקם כדי לטפל בהם. בפגישתי עם משפחות קורבנות הפיגועים הללו, המסר שלי היה ברור: אנו מוכנים לעבוד בשיתוף איתם כחלק מהעבודה השוטפת שלנו כדי למצות את הדין עם האחראים".

קאן הוסיף ואמר עוד כי: "קראתי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם. לא ניתן להתייחס לבני ערובה כמגנים אנושיים או קלפי מיקוח".

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "אנו מודים למר כרים קאן על ההחלטה יוצאת הדופן שלו להגיע ולעמוד לצד המשפחות לאחר הזוועות שביצע חמאס בישראל ב-7/10 ובהמשך החזקת החטופים. אנו מצפים שהוא יפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם. מדובר בחלק ממאבק משפטי בינלאומי רחב שמוביל מטה המשפחות בהובלת עו״ד יובל ששון יחד עם ד״ר שלי אביב ייני ועורכי הדין רז נזרי ודן אלדד לעשיית דין בפושעי חמאס ועוזריהם".

תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
צילום: מטה המאבק משפחות החטופים
תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
צילום: מטה המאבק משפחות החטופים
תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
צילום: מטה המאבק משפחות החטופים
תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
צילום: מטה המאבק משפחות החטופים

 

Back to top button