חדשות הארץמבזקים

מה גורם לתושבי עטרת להחנק מעשן? צפו בתיעוד המטריד

במועצה האזורית בנימין טוענים כי המינהל האזרחי מתקשה להתמודד עם מפגע השריפות במזבלות פיראטיות של ערביי יהודה ושומרון. מזבלה בלתי חוקית של ערבים ליד היישוב עטרת בבנימין גורמת לעשן חמור והתושבים התקשו לישון הלילה (שני) בבתים. העשן ממשיך לחנוק את היישוב גם הבוקר והרוחות נושאות את העשן והזיהום גם לעבר ראש העין ומרכז הארץ.

מאז שעות הלילה המוקדמות פועלים ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וסגנו מול המינהל האזרחי בדרישה לטיפול דחוף שיביא לדיכוי העשן שאופף את עטרת והאזור. ראש המועצה ישראל גנץ אמר הבוקר כי: "מדובר במפגע מערכתי שנובע מהפקרות בשטח. לצערי המינהל האזרחי לא עושה מספיק והתוצאות פוגעות בבריאות התושבים שלנו ובריאות תושבי מרכז הארץ. המשרפות פועלות הבוקר במקומות נוספים בבנימין. זהו מפגע חמור שיש לו קשר ישיר לבטחון כי משילות ובטחון הולכים יחד".

מיכל לוי, תושבת היישוב, שיתפה פוסט ברשתות החברתיות ובו כתבה, "אי אפשר לנשום, גם בתוך הבתים ומוסדות החינוך. אפילו גלאי העשן בבתים מצפצפים. זה לא נורמלי. המזבלה לידינו בוערת בעוצמה נמוכה כבר חודשים רבים, ללא טיפול מתאים. מאתמול במהלך היום האש במזבלה התגברה מאד והיישוב עטרת אפוף עשן כבד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במועצת בנימין אומרים כי תושבים רבים מדווחים על כאבי ראש, סחרחורות, שיעולים כבדים, ועיניים שורפות. עוד נמסר מהמועצה כי, "למרות פניות חוזרות ונשנות אל המינהל האזרחי לאכיפה משמעותית, המינהל לא עושה תפקידו בצורה מספקת. הריח בלתי נסבל והחשש הבריאותי גדול" מציינת התושבת יעל פיניש. "כל הלילה לא הצלחתי לתפקד ולנשום. כל הבית ציפצף לאורך הלילה מגלאי עשן והלחיץ אותי הריח הכבד. לא ייתכן שבשנת 2023 נצטרך לסבול ממפגעים שפוגעים בבריאות שלנו".

שריפה - מזבלה - פיראטית - רמאללה - בנימין -
צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין

Back to top button