מבזקיםרצועת עזה

סדרה שהפכה למציאות: "מתקפת הפתע של חמאס" נחשפה לפני למעלה משנה

ככל שהזמן חולף מיום הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס-דאעש ביישובי העוטף, בעיצומו של חג שמחת תורה ב-7 באוקטובר, מתגלים עוד ועוד פרטים על האירועים שקדמו ל"שבת השחורה" והיו עשויים לרמוז על מה שעומד להתחולל.

מסתבר כי במהלך הרמדאן בחודש אפריל 2022 ערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס שידר סדרה בשם "אגרוף החופשיים" (קבדת אל־אחראר) שהופקה על ידי חמאס אשר סווגה כ"יצירת אמנות מודיעינית" המבוססת, לטענת חמאס על סיפורים אמיתיים ומדגישה את "קרב המוחות" בין ההתנגדות לשירותי המודיעין הישראלי. סדרה בהפקה של ארגון טרור, שלא למטרות רווח? אז מה כן הייתה המטרה? היום זה כבר ברור, מדובר בעוד מזימה של חמאס להטעות את ישראל לקראת הטבח המזעזע שתכנן.

אחת הסצנות למשל בסדרה, משחזרת סיפור אמיתי שהתרחש לפני חמש שנים בדרום מזרח רצועת עזה, כאשר לוחמי ההתנגדות מגדודי עז א-דין אל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס), חשפו כוח מסתערבים ישראלי שהתחזה לפלסטינים וחדר לתוך עזה בנסיבות מסתוריות, במטרה לרגל ולאסוף מידע על פלגי ההתנגדות. (אירוע חשיפת כוח מיוחד ב-11 בנובמבר 2018 בו נהרג סגן-אלוף מחמוד חיר א-דין – לכתבה באתר).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסדרה מורכבת מ-30 פרקים, כל אחד באורך 40 דקות, שהוצגה כאמור במהלך חודש הרמדאן במספר ערוצים מקומיים וערביים התומכים בהתנגדות הפלסטינית. מבקרי תרבות סברו כי היא נוצרה כביכול בתגובה לסדרה הישראלית "פאודה" ששודרה בנטפליקס וזכתה לתהודה גדולה בישראל ובעולם כולו. אך בחמאס התנערו מכך ואמרו שמדובר ב"התגלמות המציאות והאופי הפלסטיני בניסיון להתעמת עם "ההתנקשות המוסרית שנוהגת ישראל מול דמויות בהתנגדות"."

צילום מסך מתוך הסדרה
צילום מסך מתוך הסדרה

בסדרה השתתפו שחקנים מקומיים, רובם בהתנדבות, כאשר עלות "גיבור" הסדרה, מוערכת ב-3,000 דולר בלבד עבור תפקידו בסדרה, עבור צילומים נמשכו 6 חודשים. הסדרה צולמה ברחובות ובמקומות ציבוריים ברחבי רצועת עזה. לדברי אחמד אלמקדמה, חבר בצוות הצילומים של הסדרה, "הצוותים עמדו בפני סיכונים ממשיים בעת צילום סצנות באזורים הסמוכים לגדר המערכת הישראלית במזרח עזה". הוא טען כי באחד מימי הצילום, "צוות העבודה הופתע מירי באוויר על ידי כוחות הכיבוש שהוצבו בעמדות צבאיות על גדר המערכת כדי לאלץ אותם לעזוב את האזור".

השחקן הראשי בסדרה הוא ג'וואד חרודה בן 63, שעבד בעבר בטלוויזיה הפלסטינית לאחר הקמת הרשות ב-1994 והוא מגלם בתפקידו את ראש השב"כ הישראלי.

כאמור, בדיעבד ניתן להבין כי הסדרה הופקה במטרה להסוות את הפעילות האמיתית של ארגון הטרור שתכנן את מתקפת ה-7 באוקטובר. מה שהכי מעניין בסדרה שהוא מתאר בפירוט את התרחיש של יום הטבח, שגילה לצופים שזה מה שיקרה. שירותי המודיעין בישראל זלזלו בסדרה וסברו כי מדובר בתגובה לסדרה הישראלית "פאודה" ולא יחסו חשיבות רבה מידי לסצנות המתארות חדירה לישראל והשתלטות על יישובים. היום כאמור אנחנו מגלים בדיעבד שהסדרה תיארה במדויק את מה שיקרה שנה וחצי מאוחר יותר במבצע "מבול אל-אקצא" (כך מכנה חמאס את יום הטבח).

יש לציין כי זה לא הסימן המקדים היחיד שהיה, חשפנו כאן לפני שבוע את הנאום שנשא יחיא סינוואר ב-14 בדצמבר 2022 שבו דיבר על חששותיו מפני הממשלה העתידית (זו הנוכחית) וכבר אז המילים כמו "מבול סוער", שבהן השתמש בנאומו ונשמעו לרבים, אפילו ברצועת עזה, לא מובנות, התבררו לימים כשם המבצע שתכנן ארגון הטרור "מבול אל אקצא".

לאחר שידור הסדרה הזמין מנהיג חמאס, יחיא סינוואר את שחקני הסדרה והעניק להם תעודות הוקרה.

הפרק הראשון בסדרה

הפרק האחרון בסדרה

Back to top button