חדשות חוץמבזקים

דיווח ב"ניו יורק טיימס": רקטה ששוגרה מעזה פגעה בבסיס עם טילים גרעיניים

מחבלי חמאס שיגרו ביום הטבח ב-7 באוקטובר רקטות רבות שאחת מהן ככל הנראה פגעה בבסיס צבאי ישראלי שבו, על פי מומחים, מבוססים רבים מהטילים בעלי יכולת הגרעין של המדינה, על פי ניתוח חזותי של תוצאות התקיפה, כך דווח ה"ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, הטילים עצמם לא נפגעו מהרקטה שפגעה בבסיס שדות מיכה שנמצא במרכז הארץ. כמו כן צוין שבעקבות נפילת הרקטה פרצה במקום שריפה גדולה מאוד שאיימה על מתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים.

ישראל מעולם לא הודתה שהיא מחזיקה בנשק גרעיני על אף שגורמים זרים מעריכים כי יש לה ארסנל קטן של נשק גרעיני, כמו כן ככל הנראה יש לישראל 25 עד 50 משגרי טילי יריחו בעלי יכולת גרעינית. לפי מומחים ומסמכי ממשלת ארה"ב, טילי יריחו של ישראל מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. סביר להניח, נטען בדיווח כי ראשי הנפץ האלה נשמרים במקום נפרד הרחק מהבסיס ולכן לא היו תחת איום במהלך ההתקפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צוין בדיווח ב"ניו יורק טיימס" כי התקיפה באזור שדות מיכה כללה שורה של רקטות שנורו לאזור במשך מספר שעות, כך עולה ממערכות ההתרעה. לא ברור כמה רקטות יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל", או הצליחו לחמוק ולפגוע בבסיס בנוסף לזה שמצא ה"טיימס".

ה"טיימס" הציג תמונות לווין מהמקום שהראו את המקום לפני ואחרי השריפה שפרצה. "ה"טיימס" זיהה לראשונה את השריפה שנגרמה מהתקפה על שדות מיכה באמצעות תמונות לוויין פומביות של נאס"א לגילוי שריפות. לא הייתה שריפה – מכל סיבה שהיא – בעוצמה דומה בבסיס מאז 2004 לפחות." נכתב בדיווח.

Back to top button