חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה נפגש עם נציגי החמ"לים האזרחיים: "להצדיע לכם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס מוקדם יותר היום (שלישי) מפגש של עשרות חמ״לים אזרחיים וממשלתיים שהוקמו בצל המלחמה במטרה להעניק סיוע מקיף בחזית ובעורף במגוון תחומים.

עם פרוץ המלחמה, החלו לפעול חמ״לים רבים ברחבי הארץ בתחומי סיוע שונים לאזרחי המדינה ולצה״ל, בסיוע גורמי ממשלה וגורמים אזרחיים. ביוזמת נשיא המדינה והמחלקה המשפטית בבית הנשיא, אשר אמונה בנוסף על מוקד פניות הציבור, כונסו כולם יחד, במטרה לייצר דיאלוג לשיפור עשייתם ולדאוג למרחב ולשיתופי פעולה בין הדרגים המקצועיים-ממסדיים ולבין התארגנויות אזרחיות שונות. כמו כן המפגש מהווה הזדמנות להוקרה, והערכה למאמצים הממשלתיים ולמאמצי החברה האזרחית.

נשיא המדינה פתח את המפגש ואמר: ״אנחנו מאוד שמחים לכנס את הפורום המכובד הזה. כל אחד ואחת מכם, וכל הארגונים שאתם מייצגים עושים טוב במצב חירום שלא ידענו כמוהו. באמת ובתמים, החוכמה במצבים כאלה היא לדעת לשלב נכון בין עשייה ממשלתית, להגדיל ראש, לחרוג מתחומי סמכות ולעבוד עם המגזר השלישי, עם הפילנתרופיה ועם גופי הביצוע השונים כמו מרכז השלטון המקומי, רשויות מקומיות ונוספים. כשנכנסים לאולם הזה, רואים את העוצמה – אנחנו רואים רוח התנדבות מדהימה בעם הזה, רוח שנותנת השראה. אנחנו רואים אור גנוז, בוקר עד לילה. אנחנו רואים פעילויות מופלאות, תופעות חברתיות יוצאת מן הכלל שמתארות את הפסיפס הישראלי הגדול שקם ביחד ומתמודד עם אתגרים מאוד קשים. אני רוצה להגיד לכם תודה, להצדיע לכם, ולבקש שכל אחד ואחד מכם יסתכל בענווה על כל אחד שנמצא פה בחדר ויחפש איך ביחד מוצאים את המכנה המשותף, איך ביחד בונים פרוטוקולים חדשים של שיתופי פעולה, איך יודעים אחד על השני ועל השנייה כדי לייעל את התהליכים ואיך יוצאים מכאן בצורה טובה יותר בשיפור התהליכים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בית הנשיא - נציגי - החמ''לים האזרחיים - נשיא מדינת ישראל - בוז'י הרצוג - פגישה - חרבות ברזל
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

רעיית הנשיא, הוסיפה על חשיבות הקריאה לאחדות בימים אלו: ״לצערנו הרב אנחנו פוקדים הרבה משפחות שכולות בימים אלה. זו הקריאה בכל מקום אליו אנחנו מגיעים – ׳בבקשה שמרו על האחדות׳. מה שרואים כאן בחדר הזה הוא מייצג את האחדות הזו. יש פה אנשים שמייצגים את העם היהודי, את כל חלקי החברה הישראלית״.

לירון הנץ, נציגת משרדי הממשלה, הודתה לארגונים והיוזמות האזרחיות ואמרה: ״אני רוצה לנצל את ההזדמנות החשובה הזו ולבטא את ההערכה העצומה והעמוקה לעשיה המרשימה וההירתמות האדירה של ארגונים חברתיים ואזרחיים, וגם של ההתארגנויות האזרחיות, שעוד לא הפכו להיות מוסדות מאורגנים אבל היו נוכחים בשטח וזה הורגש לכולנו. אני באופן אישי מעריצה את רוח היזמות וההתנדבות שאנחנו מרגישים אותה בכל יום. אני מקווה שנדע לקחת אותה צעדים קדימה לתוך השגרה ולדעת לעשות טוב משותף״.

חווה רוטמן, נציגת חמ״ל ׳אחים לנשק׳ אמרה במפגש: ״אני חושבת שבעצם האתגר שלנו זה לקחת את כל מה שקרה פה בתשעה שבועות האחרונים ובעצם לעבוד יחד עם המגזר הציבורי, כדי שבעצם נקח את ההון האנושי, הטכנולוגיה ויחד נבנה חברת מופת. תודה לנשיא ולרעייתו על היוזמה הזו. אני באמת מקווה שהערב נוכל להכיר, להוריד חסמים, לבנות אמון, לשתף מידע. ובסופו של דבר לעבוד יחד בשביל מדינת ישראל טובה יותר״.

לבסוף, שי גראוכר, מהחמ״ל ׳ביחד ננצח׳, שיתף על האחדות היפה בעם: ״מסביב מדברים על השבעה באוקטובר, אני רוצה לדבר על השמונה באוקטובר ועל מה שקורה כאן מאז. אני כאן בשם הארגון שלי ׳כלל ישראל- ביחד ננצח׳, אבל בשם עוד עשרות ומאות מיזמים שבאו להאיר פה מדינה שלמה דווקא מתוך החושך הגדול. אני כאן בשם החומות שנפלו, החומות המדומות שבנינו בין מגזרים שסיפרו להם במשך שנים שהם, הם האויבים האחד של השני, ולא כן כבר שישים ימים שבהם אנחנו רואים את עם ישראל ששעתו הקשה התגלתה כשעתו היפה, כמו שני אחים הנופלים איש על צווארו של אחיו ונלחמים זה לצד זה בקרב ובעורף״.

בית הנשיא - נציגי - החמ''לים האזרחיים - נשיא מדינת ישראל - בוז'י הרצוג - פגישה - חרבות ברזל
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ
בית הנשיא - נציגי - החמ''לים האזרחיים - נשיא מדינת ישראל - בוז'י הרצוג - פגישה - חרבות ברזל
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

Back to top button