מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: "החמאס ניסה לפרק אותנו – אנחנו מפרקים אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (שלישי) עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסיבת עיתונאים

ראש הממשלה התייחס לחג החנוכה ולהתעללות של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר:"ערב טוב אזרחי ישראל, השבוע נדליק נר ראשון של חנוכה. לוחמינו ידליקו אור בחושך – בסימטאות עזה, בחורבות סג'עייה, בקיני הטרור של ח'אן יונס. האורות יבקעו יחד, כאור גדול, מתוך האפלה. לוחמינו הם דור ההמשך של המכבים. היום כמו אז הם נלחמים באומץ לב, בגבורה עילאית ובנחישות. והיום, כמו אז, נתפלל יחד לשלומם, נתפלל יחד לשלום ארצנו: "לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה. אזרחי ישראל, אני וחברי הקבינט נפגשנו היום עם משפחות החטופים – אלה שכבר הצלחנו להשיב הביתה, ואלה שאנו עושים הכל כדי להשיבם. שמעתי סיפורים קורעי לב. שמעתי על הצימאון, על הרעב, על התעללות נפשית ופיזית, על הילדים הקטנים שעדיין לוחשים מפחד, על החשיכה הגדולה שבה נמצאים יקיריהם. שמעתי, וגם אתם שמעתם, על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם. אבל אני חייב להגיד שעד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני זכויות האדם, לא שמעתי את ארגוני הנשים, לא שמעתי את האו"ם. לא שמעתי את הזעקה שלהם. ואני אומר להם: 'איפה אתם? אתם שותקים בגלל שמדובר בנשים יהודיות?'

לאחר מכן התייחס לאירועים גם בשפה האנגלית: "אני רוצה להגיד את זה בשפה שכולם מבינים: I say to the women's rights organizations, to the human rights organizations, you've heard of the rape of Israeli women, horrible atrocities, sexual mutilation. Where the hell are you? I expect all civilized leaders, governments, nations, to speak up against this atrocity."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ובהמשך גם התייחס להחזרת החטופים: "אני שותף מלא לדאגה העמוקה של המשפחות, שיקיריהם עדיין מוחזקים בעזה. אני מבין את חוסר הוודאות. אני מבין את הקושי הבלתי נסבל. אמרתי למשפחות שאנחנו לא חוסכים שום מאמץ כדי להחזיר את יקיריהן. השבת כל חטופינו הביתה היא אחת משלוש מטרות העל שקבענו למלחמה, והמטרות הללו משרתות זו את זו. אנחנו בודקים כל פיסת מידע. אני רוצה שתדעו שיש מפעל מודיעיני עצום שעוסק רק בזה, סביב השעון. אנחנו פועלים בשיקול דעת ובאחריות. אנחנו פועלים כדי להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום. ואני אומר את כולם – זה חיילות וחיילים, אזרחים ואזרחיות, צעירים ומבוגרים – כולם, בלי יוצא מהכלל. בכל החלטה השבת החטופים עומדת לנגד עינינו, ואנחנו נמצאים בדרך הנכונה."

וגם לחזרתה של אמיליה אלוני מהשבי: "ראיתי היום את אמיליה אלוני הקטנה, בת השש, חוזרת לגן. הגננת מחבקת אותה. החברות שלה מחבקות אותה. לרגע אחד בימים האפלים האלה הלב מתמלא מאושר – וזה לא מעט בימים אלה. אנחנו הצלחנו להשיב הביתה 110 מהחטופים על ידי השילוב של תמרון קרקעי עוצמתי מאין כמוהו ומאמץ מדיני מתמשך. ואני אומר לכם – זאת הדרך היחידה להשיב גם את החטופים שעדיין נשארו בשבי החמאס – ואנחנו מחויבים לעשות זאת."



ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: לע"מ


וכמובן גם לאופי הלחימה של לוחמי צה"ל כנגד מחבלי חמאס: "החמאס ניסה לפרק אותנו – אנחנו מפרקים אותו. רבים מהמרצחים יצאו מגדוד סג'עיה, פרצו את הגדר, עברו ליישובים ליד וביצעו את הזוועות האלה. ובכן, בתחילת השבוע חיסלנו את מפקד גדוד סג'עיה, שפיקד על רבים ממעשי הזוועה של ה-7 באוקטובר ועוד מעשי רצח רבים. עד כה חיסלנו כבר כמחצית מהמג"דים של החמאס. אנחנו באים חשבון עם כל מי שחטף, כל מי שהיה שותף, כל מי שרצח, טבח, אנס, ושרף את בנות ובני עמנו. לא נשכח ולא נסלח. אנחנו הנחינו את צה"ל להמשיך במלחמה. לוחמינו מרחיבים את הפעילות הקרקעית נגד חמאס בכל מקום ברצועת עזה – כולל בדרום הרצועה. הלילה פעלנו שם בעוצמה אדירה. האדמה רעדה בח'אן יונס, האדמה רעדה בג'באליה. כיתרנו את שתיהן. אין מקום שאנחנו לא מגיעים אליו. השתלטנו על בסיס הביטחון הכללי של החמאס. הלוחמים האמיצים שלנו נלחמים בעוצמה נגד המרצחים. הם מנהלים קרבות פנים אל פנים. הם מחסלים מחבלים רבים סביב השעון. ובכל קרב, בכל קרב – ידינו על העליונה. אנחנו נלחמים עד הסוף, עד לניצחון המוחלט.

הלוחמות והלוחמים שלנו הם התגלמות החוסן והנחישות של האומה כולה. אבל לכל זה יש מחיר כבד מנשוא. כל אובדן מפלח את ליבנו. בן זוסמן ז"ל נפל השבוע בקרבות בעזה. בן היה לוחם הנדסה קרבית. בן היה גיבור ישראל, מלח הארץ, ספורטאי מצטיין. לוחם בכל רמ"ח איבריו. יחד עם בן נפלו עוד ארבעה חברים מבית ספרו, תיכון 'הימלפרב' בירושלים. שכלנו גם את ענר שפירא ז"ל, לוחם הנח"ל שהציל את חייהם של רבים ב'רעים' לאחר שהדף שבעה רימונים. לדאבון ליבנו, איבדנו גם את חבריו – אריאל רייך ז"ל, קצין שריון, שחר פרידמן ז"ל, לוחם בצנחנים ואת דביר ברזני ז"ל, גם הוא לוחם בצנחנים."

בנוסף גם התייחס ל"יום שאחרי חמאס" ושלח מסר למשפחות חללי צה"ל:
אני אומר הערב למשפחותיהם של בן, ענר, אריאל, שחר ודביר, ואני אומר למשפחות היקרות של כל נופלינו הגיבורים: יקיריכם, יקירינו, לא נפלו לשווא. אנחנו נילחם יחד, אנחנו נכריע, אנחנו נשמיד את החמאס.
אנחנו נילחם עד לניצחון, עד שנשלים את כל יעדנו: השבת כל חטופינו, חיסול החמאס והבטחה שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו נבטיח שלא יהיה בה שום גורם שתומך בטרור, שמחנך לטרור, שמממן את הטרור ואת משפחות המחבלים. אני רוצה לומר מילה נוספת על ׳היום שאחרי חמאס׳: עזה חייבת להיות מפורזת. וכדי שעזה תהיה מפורזת, יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לפירוז הזה – והכוח הזה הוא צבא ההגנה לישראל. שום כוח בינלאומי לא יכול להיות אחראי לכך. ראינו מה קרה במקומות אחרים שהביאו כוחות בינלאומיים למטרות פירוז. אני לא מוכן לעצום את העיניים ולקבל שום הסדר אחר. אני שב וקורא לאוכלוסיה האזרחית בעזה לצאת מאזורי הלחימה שלנו נגד החמאס.
אני אומר מכאן לידידינו בעולם שלוחצים לסיום מהיר של המלחמה: הדרך היחידה שלנו לסיים את המלחמה, ולסיים אותה במהרה, היא להפעיל כוח מוחץ נגד החמאס – ולהשמיד אותו. אם ידידינו רוצים לעזור בקיצור המלחמה, שזוהי גם המלחמה שלהם נגד הברבריות שמאיימת לשטוף את העולם, הם פשוט צריכים לעמוד איתן לצידנו."

ולסיום סיפר על אחדות החיילים בשטחי הלחימה:
"אזרחי ישראל,
בביקוריי הרבים בשטח אני פוגש את הלוחמים והלוחמות הגיבורים שלנו, של צה"ל, השב"כ, המשטרה. אחד הלוחמים, שמו אריאל, לוחם שריון, שוחח איתי ממרומי הטנק שלו בתוככי עזה. בטנק שלו ובטנקים אחרים בשטח יושבים יחד דתיים וחילונים, יהודים ולא יהודים, אנשי ימין ואנשי שמאל. כולם נלחמים יחד. כולם מלאים רוח גדולה – רוח של אחדות, רוח של חברות, רוח של ניצחון. בפתחו של חג החנוכה נעלה על נס את גבורת המכבים של אז, ואת גבורת המכבים של ימינו. בזכותם, ובעזרת ה', יחד ננצח"."

Back to top button